וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסנקורן מאיים: שביתה כללית עקב הכוונה לבטל את רפורמת הבטיחות בבנייה

בעקבות לחץ מקבלנים יו"ר ועדת העבודה והרווחה לא אישר את המעבר לשימוש בפיגומים בתקן האירופי. בתגובה ההסתדרות איימה להשבית את המשק ביום ראשון. אם התקנות לא יאושרו - הרפורמה תידחה. אלאלוף: "לא אעביר את הרפורמה רק בשביל כותרות"

עריכה: איתי עמרם

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן איים היום (שני) להשבית את המשק ב-6 בינואר, יום ראשון הבא, בעקבות אי אישור תקנות הפיגומים והמעבר לתקן אירופי שהוביל שר העבודה חיים כץ. הודעתו של ניסנקורן הגיעה לאחר שיו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ אלי אלאלוף, הודיע כי לא יאשר את המעבר מהשימוש בפיגומים הישנים, שהובילו לשורת תאונות עבודה קטלניות, בטענה שהמהלך יביא להתייקרות ערך הדירות.

החל מיום ראשון קבלני הפיגומים מפעילים לחץ על הוועדה, והתקנות היו אמורות לעבור כבר באותו היום. אלאלוף, שעומד בראש הוועדה, דחה את ההכרעה ליום שלישי והיום החליט לאפשר זמן הסתגלות של עשר שנים. הוא פיזר את הדיון שהתקיים בנושא הפיגומים בטענה שנציגי משרד העבודה והרווחה לא הצליחו לתת מענה לבעיות שהעלו נציגי הקבלנים. הסעיפים שנותרו במחלוקת הם המשך השימוש בפיגומים ישנים ומועד תחילת התקנות. במידה שאלאלוף לא יעלה לדיון את סוגיית הפיגומים לאישור, הרפורמה תידחה ותחכה לקדנציה הבאה.

בסביבתו של אלאלוף הסבירו כי נציגי הקבלנים העלו שורה של בעיות הקשורות לרפורמה להם לא סיפקו במשרד העבודה והרווחה פתרונות. כך למשל המשך השימוש בפיגומים הישנים ומועד תחילת התקנות. לדבריו, הוא אינו מוכן להעביר את התקנות רק כדי לקבל כותרות בעיתון כפי שמנסה לייצר ניסנקורן.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן 1 בנובמבר 2018. אורן כהן, דוברות ההסתדרות, מערכת וואלה! NEWS
ניסנקורן/מערכת וואלה! NEWS, אורן כהן, דוברות ההסתדרות

אתמול התקיים דיון סוער בוועדה ובסיומו החליט אלאלוף לדחות את אישור התקנות כדי לאפשר דיון נוסף והידברות עם נציגי הקבלנים שהתנגדו נחרצות לנוסח. בין היתר, התנגדו בטענה כי עלות החלפת הציוד שברשותם נאמדת במיליוני שקלים. באשר להמשך השימוש בפיגומים הקיימים, הסכימו משתתפי הדיון, לרבות נציגי משרד העבודה, שלא ניתן יהיה להחליף מהיום למחר 100% מהפיגומים, או להעביר את כולם לאישור במכון התקנים ועל כן יש לקבוע תקופת ביניים.

במהלך הדיון ניסו גורמים מההסתדרות להפעיל לחץ לאישור התקנות, לרבות איום בשביתה כללית במשק. יו"ר הוועדה סירב לאשרן ללא הסכמות ואמר "לא ניכנע לאיומים ולא נעביר כאן החלטות רק בשביל כותרת. המטרה שלנו היא להעביר תקנות שאכן ייושמו, ישמרו על בטיחות העובדים וגם לא יפגעו באופן בלתי מידתי בעוסקים בתחום".

התקנות המוצעות במסגרת הרפורמה קובעות חובת שימוש בפיגומים העומדים בהוראות התקן הישראלי לפיגומים. כמו כן, נקבעו הוראות המגבירות את אחריות מבצע הבנייה לבטיחות הפיגומים השונים. התקנות הן חלק מההסכם שנחתם בין משרד העבודה לבין ההסתדרות לצמצום תאונות הבנייה והן נועדו להביא לשינוי משמעותי ברמת הבטיחות בכל הקשור לעבודה בגובה רב. התקן המחייב החדש נותן מענה טוב יותר לאיכות הפיגומים מבחינת החומרים מהם עשוי הפיגום, אופן ההרכבה שלו, היבטי תכנון שלוקח בחשבון את העומסים שעליו לשאת ועיקר יתרונו הוא בבקרת האיכות המוקפדת שיש לעמוד בה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ח"כ אלי אלאלוף יו"ר וועדת הרווחה והעבודה בכנסת. 8 בספטמבר 2016. נועם מושקוביץ
הקבלנים הפעילו לחץ בטענה שייגרמו הפסדים כספיים. אלאלוף/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully