וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט המדינה שי ניצן: "לא נירתע מפני איש - נמשיך במלאכתנו ללא מורא

31.12.2018 / 12:42

בעקבות הספקולציות על מועד פרסום ההחלטות בתיקים לאור הקדמת הבחירות, הבהיר ניצן כי התהליך "בעיצומו" והכוונה היא לסיימו "בהקדם האפשרי": "כל העוסקים במלאכה מחויבים לפעול לסיום הדיונים מבלי לגרוע מיסודיות הבחינה"

צילום: ועידת "תחזיות 2019" של "כלכליסט" בתל אביב, עריכה: טל רזניק

פרקליט המדינה שי ניצן הבהיר היום (שני) בנאום בוועידת כלכליסט כי הוא והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שואפים לקבל החלטה על התיקים בהם חשוד ראש הממשלה בנימין נתניהו "בהקדם האפשרי". לדברי ניצן, "החל שיח ציבורי ער בשאלת מועד קבלת ההחלטה. אלה אומרים כי חובת היועץ המשפטי לממשלה לקבל החלטה לפני הבחירות, ואלה אומרים כי חובה שלא לקבל החלטה עד הבחירות. בעניין זה אומר אך זאת - היועץ המשפטי לממשלה, אנוכי וכל שאר העוסקים במלאכה מחויבים לפעול לסיום הדיונים בהקדם האפשרי. עשינו ונעשה לשם כך מאמץ גדול, אך זאת מבלי לגרוע מיסודיות בחינת התיקים. אנו בעיצומו של התהליך ועם סיומו נפרסם הודעה רשמית וברורה".

ניצן תיאר את מהלך העבודה על התיקים. "בחודשיים האחרונים קיימתי סדרה אינטנסיבית של דיונים מקדמיים מעמיקים, שהסתיימה לפני כשבועיים, בהם הוצג לי ולבכירים נוספים בפרקליטות, חומר הראיות הרלוונטי שהינו רחב היקף עד מאוד ולובנו שאלות שונות - ראייתיות ומשפטיות שסוכמו בחוות הדעת שהונחו לפני היועץ המשפטי לממשלה", אמר. "לאחר השלמת עבודת הפרקליטות על המסד הדרוש להכרעה בתיקים אלה, התחלנו בשבוע שעבר דיונים מעמיקים אצל היועץ המשפטי לממשלה לצורך קבלת הכרעתו. לאחר סיום הדיונים כולם תפורסם המלצתי יחד עם החלטת היועץ המשפטי לממשלה".

שי ניצן פרקליט המדינה 2 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
פרקליט המדינה שי ניצן/ראובן קסטרו
אביחי מנדלבליט בכנס לציון 15 שנה להקמת הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, אוניברסיטת ת"א, 26 בדצמבר 2017 1. ראובן קסטרו
ההכרעות של ניצן ושלו יפורסמו יחד. היועמ"ש אביחי מנדלבליט/ראובן קסטרו

פרקליט המדינה הוסיף גינה את "ההשתלחויות נגד מערכת אכיפת החוק", וקרא: "אבטיח לכם רק זאת: לא נירא ולא ניחת. לא נירתע מפני איש. נמשיך במלאכתנו, ללא מורא, עד לסיומה, עד קבלת ההחלטה הנכונה והמקצועית ביותר על ידי היועץ המשפטי לממשלה, בהקדם האפשרי. זה תפקידנו. זו חובתנו. דבר לא יסיט אותנו מדרכנו".

"מערכת המשפט - חומת המגן של המדינה"

עוד הדף ניצן את הטענות בדבר "משפטיזציית יתר" ואמר כי מערכת המשפט מהוות את "חומת המגן של המדינה אל מול ניסיונות של גורמים שונים בעולם להרחיב את זירת העימות גם אל הזירה המשפטית הבין לאומית". לדבריו, "חוסנה של ישראל נגזר, בין היתר, מפעילותנו הענפה. למול הקולות המשמיצים אבהיר כי פגיעה במערכת המשפט והחלשתה, דווקא היא שתוביל חלילה לפגיעה ביכולתה של ישראל להתמודד עם אתגרי הביטחון".

"המערכת המשפטית היא שותפה מלאה מאז קום המדינה למאבק הקשה נגד הטרור, ועושה כל שביכולתה כדי לאפשר לממשלה ולצבא להגן על אזרחי המדינה. עם זאת, המערכת המשפטית מקפידה כי פעילות זו תעשה אך ורק במסגרת הדין. במסגרת החוק ובמסגרת חוקי היסוד. לא ניתן לפעול אחרת, כל עוד מבקשים אנו לשמור על ערכינו הבסיסיים, הדמוקרטיים והיהודיים", הוסיף ניצן. "אכן, אפשר לבטל את המגבלות המשפטיות. אולם המשמעות תהיה ביטול הדמוקרטיה ושלטון החוק. אנו בוודאי לא ניתן יד לכך".

  • עוד באותו נושא:
  • שי ניצן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully