וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים: לפחות 68 הרוגים בסופת ציקלון שהכתה במדינה

מאחר שהיא לא הייתה עוצמתית מדי כדי להיות מוגדרת טייפון, "אוסמאן" תפסה תושבים רבים שהיו באווירת חג המולד בהפתעה וגרמה לנזקים כבדים. 40 אלף נעקרו מבתיהם ואל אזורים רבים הרשויות טרם הגיעו

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

לפחות 68 בני אדם נהרגו בסופת ציקלון שהכתה בפיליפינים - כך מסרו היום (שני) גורמים רשמיים, שעדכנו את מניין ההרוגים. רובם נהרגו במחוז ביקול ההררי, שמדרום-מזרח לבירה מנילה, ועוד 11 נהרגו במרכז האי סמאר, רובם במפולות בוץ וטביעות. לפחות 17 אנשים נוספים מוגדרים נעדרים ועוד 40 אלף איש נאלצו להימלט מבתיהם.

"אני חושש שמניין ההרוגים יעלה מאחר שיש אזורים רבים שצריך עוד לפנות", אמר קלאודיו יוקוט, מנהל ההגנה האזרחית בביקול. הסופה, המכונה "אוסמאן", פגעה במדינת האיים ביום שבת. על אף שעוצמת הרוחות שלה אינה חזקה, היא הביאה עמה גשמים שגרמו לשיטפונות ורידדה את הקרקע, מה שגרם למפולות בכמה אזורים.

לדבריו, תושבים רבים לא נקטו את הצעדים ההכרחיים מאחר שהסופה לא הייתה עוצמתית דיה כדי להיות מדורגת כטייפון על פי מערכת ההתראה הממשלתית. "לאנשים היה ביטחון רב מדי מאחר שהם היו באווירת חג המולד ולא הייתה אזהרת ציקלון", הוא אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית. הוא הוסיף כי על אף שהסופה התקדמה מערבה מחוץ למדינה, אזורים רבים עדיין חווים גשמים עונתיים המקשים על מאמצי החילוץ והסיוע.

כ-20 סופות פוקדות את הפיליפינים מדי שנה והורגות מאות אנשים, תוך שהן מנציחות חיי עוני של מיליוני אזרחים. הסופה החזקה ביותר, היאן, הרגה יותר מ-7,360 איש כשהכתה במדינה ב-2013.

לקריאה נוספת בנושא
"מלך הסערות": 49 נהרגו בטייפון "מנגקהוט" בפיליפינים; הצפות בסין

סערה קטלנית בפיליפינים
הצפות, מפולות וטביעות: לפחות 22 בני אדם 
נהרגו בסערה שהיכתה במדינת האיים. רויטרס
כ-20 סופות פוקדות את המדינה מדי שנה. הרס בפיליפינים, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully