וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האבטחה תוגברה בסיוע ישראל: קולומביה חוקרת תכניות להתנקשות בנשיא

30.12.2018 / 11:51

שר החוץ אמר כי נעצרו שלושה אזרחי ונצואלה שהחזיקו בכלי נשק, כחלק מחקירת תכניות "אמינות" לפגוע בנשיא דוקה. ממשלת הימין שלו רוצה לבודד את ונצואלה שבשליטת מדורו הסוציאליסט

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

קולומביה הודיעה כי עצרה שלושה אזרחי נצואלה בחשד שתכננו להתנקש בנשיא איוואן דוקה. שר החוץ קרלוס הולמס טרוחיז'ו אמר כי האיום היה "ממשי" ומבלי לפרט, אמר כי השלושה נתפסו עם "כלי מלחמה". לדברי שר החוץ, יש תכניות "אמינות" לפגוע בנשיא הימני, שנכנס לתפקידו באוגוסט וקרא להחרים את ולבודד את ממשלת ונצואלה.

"החקירות המודיעיניות נמשכות כמה חודשים", אמר. "בנוסף לכך נתפסו לאחרונה שלושה אזרחי ונצואלה שהחזיקו בנשק, מה שהגביר עוד יותר את החששות". גורמים במשטרה ובצבא אמרו לרויטרס כי ב-21 בדצמבר נעצרו שניים מהשלושה באוטובוס בצפון המדינה כשהם נושאים רובים. השלישי נעצר כמה ימים לאחר מכן, כשהוא חמוש גם כן. הם הוסיפו כי האבטחה סביב הנשיא תוגברה בסיוע ארצות הברית, בריטניה וישראל.

לקריאה נוספת בנושא
מפגן תמיכה מחצי עולם: רוסיה שלחה מפציצים גרעיניים לוונצואלה

נשיא קולומביה איוואן דוקה בטקס בביה"ס צבאי בבוגוטה, 17 בדצמבר 2018. רויטרס
נשיא קולומביה דוקה בטקס בבית ספר צבאי בבירה, החודש/רויטרס

היחסים בין שתי המדינות השכנות התדרדרו בשנים האחרונות והן גירשו גורמים בכירים משטחיהן באופן הדדי. בנוסף לכך, מיליוני אזרחים מוונצואלה נמלטו מהמדינה בשל המשבר הכלכלי הכבד, ורבים מהם הגיעו לקולומביה.

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו, שנתון לסנקציות אמריקניות, אמר בעבר כי קולומביה וארצות הברית מתכננות להתנקש בחייו ולהפיל את ממשלו. הוא האשים את היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון במעורבות בפיצוץ המל"ט במצעד הצבאי מוקדם יותר השנה, אך הוא הכחיש זאת.

הגעתם של שני מפציצים רוסיים ארוכי טווח לוונצואלה לצורך תרגיל צבאי החודש החריפה עוד יותר את המתיחות וארצות הברית גינתה זאת בחריפות. לפי דיווח ברוסיה, מוסקבה עשויה להקים בסיס אווירי בוונצואלה כחלק מרצונה להרחיב את השפעתה באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully