וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סמל למסירות, נתינה ואופטימיות": נפרדים מצביקה לוי

לוי הלך לעולמו בגיל 71 לאחר מאבק ממושך במחלת ה-ALS. רבים ספדו לו וסיפרו על פועלו ומסירותו לחיילים הבודדים, גם בזמן שחלה. "הפך את האהבה לאחר למפעל חיים", ספד לו ריבלין. "תרם בדרכו המיוחדת למדינת ישראל, בכל מאודו", אמר נתניהו

צילום: ערוץ 1

אחרי מותו של חתן פרס ישראל למפעל חיים, אלוף-משנה (מיל') צביקה לוי, שהיה פעיל חברתי מטעם התנועה הקיבוצית וזכה בכינוי "האב של החיילים הבודדים", לאחר שהקדיש את חייו לנושא, ספדו לו הערב (שבת) פוליטיקאים ואישים בכירים בישראל ושיבחו את פועלו ותרומתו למדינה. "אלפי חיילים בודדים שצביקה היה לאבא עבורם מבכים היום את לכתו ואנחנו עצובים יחד איתם", אמר נשיא המדינה ראובן ריבלין. "צביקה היה סמל לנתינה למסירות, ולא פחות מכך, סמל לאופטימיות. הוא הפך את הנתינה והאהבה-לאחר למפעל חיים. גם בשנים האחרונות כשכבר היה חולה מאוד לא חדל מלעשות למען אלפי חיילים בודדים ומשפחות שכולות ולהיות השראה עבור כולנו". גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו ספד את לוי וכאב על פתירתו. "תרם בדרכו המיוחדת למדינת ישראל, בכל מאודו".

ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, וראש המטה הכללי המיועד, אלוף אביב כוכבי סיפרו על תרומתו בלתי פוסקת לחיילים. "לוי היה איש שכולו חסד ואהבת אדם", ספדו השניים. "לכתו היא אבדה גדולה לאלפי חיילים וחיילות בודדים בהווה ובעבר, שצביקה היה להם לאב שני ולמשפחה, פתח להם דלת לבתים חמים, והיה בעבורם אוזן קשבת וכתף תומכת". עוד סיפרו כי במשך עשרות שנים לוי לחם למען החיילים הבודדים, עודד את עלייתם ארצה וסידר להם בית ומשפחות מאמצות. "צביקה לא הסתפק בכך וסרק את הצבא לאורכו ולרוחבו, ביקר אותם ותמך ב'ילדיו' במהלך שירותם, ביציאתם לקורסי פיקוד וקצונה ומשם להמשך דרכם במדינת ישראל", סיפרו והוסיפו שרוח עשייתו מובילה את צה"ל ביום יום.

צביקה לוי אבי החיילים הבודדים הלך לעולמו. דוברות התנועה הקיבוצית, אתר רשמי
לוי והחיילים הבודדים/אתר רשמי, דוברות התנועה הקיבוצית

מזכיר התנועה הקיבוצית לשעבר, אבי ברגיל שעבד עם לוי הסביר שמותו היא אבדה גדולה לא רק לתנועה הקיבוצית, אלא לחברה הישראלית כולה. "לא בכדי נקרא אבי החיילים הבודדים, בליבו הרחב הקדיש את חייו עבורם והטביע חותם משמעותי על חיי רבים. עבדנו יחד בתנועה והוא יחסר לי כחבר", אמר.

הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, סיפר על עבודתו הצמודה עם לוי. "כל אחד יכול לבחור לו את צביקה שלו", אמר גנץ. "יהיה זה הצנחן ששירת ולחם לצידו, יהיה זה חברו למפעל ההתיישבות הקיבוצית בעמק ובכל מקום בארץ. יהיה זה בן משפחתו האוהבת והתומכת. אך בעיקר יש את אלו הקוראים לו אבא. הם קוראים לו אבא בין אם בגלל שהם ילדיו הביולוגיים או בגלל שהם חיילים בודדים אשר צביקה היה להם לאב דואג, אוהב ואהוב".

גנץ שירת יחד עם לוי בחטיבת הצנחנים וסיפר כיצד בזמן שהם היו עסוקים לאורך שנים בהגנת המדינה לוי היה עסוק בלשמור ולהגן עליהם. "גם בשנים האחרונות צביקה לא הפסיק ללחום והפעם במחלתו, ותוך כדי לא הפסיק לרגע להיות חבר או אבא. אני נוצר שנים של זיכרונות נעימים וההערכה רבה לצביקה. תרגילים במדבר כשצביקה כל כך דואג לכולם, מפגשים וסיורים עם החיילים והמפגש עם העיניים הטובות והיד האוחזת בענף כותנה המונח על מצבתו של לוחם להגנת הארץ. כמו כולם, גם אני אהבתי אותו".

עוד באותו נושא

צביקה לוי, ''אבי החיילים הבודדים'', הלך לעולמו בגיל 70

לכתבה המלאה
צביקה לוי והרמטכ"ל בני גנץ בקיבוץ יפעת. התנועה הקיבוצית,
לוי ובני גנץ/התנועה הקיבוצית

לוי היה חברו הטוב של ח"כ איתן ברושי שאמר כי "נדמה שאין עוד דוגמאות רבות לאנשים שמייצגים את החיבור לאדם, לאדמה, להתיישבות ולמדינה כמו צביקה".

"צביקה לוי היה גיבור ישראל ומופת ישראלי בכל מובן", ספד לו יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג. "מחלתו הקשה לא מנעה ממנו להמשיך ללוות אלפי חיילים בודדים מכל העולם ולחרוש את הארץ לאורכה ולרוחבה. כל שיחה איתו הייתה מפוכחת ונתנה השראה - על החיים, על שליחות עבור עם ישראל ועל חייליו שאיבדו אב בשבת. תנחומיי לאשתו נעמי המקסימה שהייתה שם לצידו לאורך כל הדרך ולמשפחתו וכל חבריו. מופת ישראלי".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר סיפר כי יותר מעשרים אלף חיילים בודדים מצאו חדר ומשפחה בכל קיבוץ אליו הגיעו בזכות לוי. "צביקה נלחם בצנחנים, לאחר מכן נלחם על כל חייל בודד ובשנים האחרונות נלחם על בריאותו", סיפר מאיר. "צביקה הלך מאתנו, אך רוח הנתינה והלב הגדול שלו, יישארו עמנו לעד. צביקה הקים ביחד עם התנועה הקיבוצית וחברי הקיבוצים מפעל חיים, אנחנו ממשיכים בדרכו ונמשיך במפעל ציוני וחשוב זה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם צביקה לוי חתן פרס ישראל ואב לחיילים בודדים, 1 במאי 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
לוי וראש הממשלה/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הזוכים בפרס ישראל, 2 במאי 2017. לשכת העיתונות הממשלתית
לוי ונתניהו בטקס פרס ישראל/לשכת העיתונות הממשלתית
  • עוד באותו נושא:
  • צביקה לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully