וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צביקה לוי, ''אבי החיילים הבודדים'', הלך לעולמו בגיל 70

29.12.2018 / 10:05

לוי, פעיל חברתי שהתפרסם בשל מסירותו לחיילים בודדים מטעם התנועה הקיבוצית, הלך לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת ה-ALS. "צביקה הלך מאיתנו, אך רוח הנתינה ולבו הגדול יישארו עמנו לעד", ספדו לו בתנועה הקיבוצית

צביקה לוי, חתן פרס ישראל 2 במאי 2017. צילום מסך
צביקה לוי, חתן פרס ישראל למפעל חיים, מאי 2017/צילום מסך

חתן פרס ישראל למפעל חיים, אלוף-משנה (מיל') צביקה לוי, הלך לעולמו היום (שבת) לאחר מאבק ממושך במחלת ה-ALS. לוי פעיל חברתי מטעם התנועה הקיבוצית, חבר קיבוץ יפעת, זכה בכינוי "האב של החיילים הבודדים", לאחר שהקדיש את חייו לנושא.

לוי, צנחן ולוחם בסדיר ובמילואים, גויס בשנת 1995 בידי ראש אכ''א דאז, האלוף יורם יאיר, להקים את מיזם ''החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית''. במשך 21 שנים, פעל צביקה במסגרת התנועה הקיבוצית לילות כימים כדי להעניק טיפול מסור ליותר מ-20 אלף חיילים בודדים ולמצוא להם בית בקיבוצים ברחבי הארץ. הוא דאג לחיילים למשפחות מאמצות בתוך הקהילות הקיבוציות התומכות, וזאת בתוספת לתנאים הבסיסים להם הם זכאים. בצד הדאגה הישירה לחייל הבודד פעל רבות להעלאת רמת המודעות הציבורית, לנושא היקר לליבו.

צביקה לוי הידוע כאבא של החיילים הבודדים מקבל הודעה על זכייה בפרס העמק 2016. ישראל פרץ, מערכת וואלה! NEWS
צביקה לוי הידוע כאבא של החיילים הבודדים מקבל את ההודעה על זכיה בפרס העמק 2016/מערכת וואלה! NEWS, ישראל פרץ

מזכ''ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ספד לו. "בשם חברי הקיבוצים ברחבי הארץ ובעיקר בשם יותר מעשרים אלף החיילים הבודדים שמצאו חדר ומשפחה בכל קיבוץ אליו הגיעו בזכותו של צביקה''. עוד הוסיף מאיר כי ''צביקה נלחם בצנחנים, לאחר מכן נלחם על כל חייל בודד ובשנים האחרונות נלחם על בריאותו. צביקה הלך מאתנו, אך רוח הנתינה והלב הגדול שלו, יישארו עמנו לעד... צביקה הקים ביחד עם התנועה הקיבוצית וחברי הקיבוצים מפעל חיים, אנחנו ממשיכים בדרכו ונמשיך מפעל ציוני וחשוב זה''.

לפני כשלוש שנים אובחן לוי כחולה ב-ALS. לאחר תקופה ממושכת של אשפוז, וחרף מגבלות רפואיות קשות, חזר צביקה לתפקוד חלקי על כיסא גלגלים ובסיוע חבריו בנהיגה ובניידות. בתקופה האחרונה, בעוד המחלה משתלטת על גופו, ואף פגמה ביכולת הדיבור שלו, צביקה לא ויתר ''על הילדים שלו'', החיילים הבודדים, ותוך מאבק עיקש בגוף חולה, ובעזרת מכשור מתאים, המשיך צביקה בכל כוחותיו לפגוש אותם, לתת עצות ולסייע ככל הניתן למחליפתו בתפקיד.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
צביקה לוי אבי החיילים הבודדים הלך לעולמו. דוברות התנועה הקיבוצית, אתר רשמי
צביקה לא וויתר על ''הילדים שלו'', החיילים הבודדים. צביקה לוי וחייליו/אתר רשמי, דוברות התנועה הקיבוצית

ביום העצמאות ה-69 למדינת ישראל, בשנת 2017, הוענק לו פרס ישראל על מפעל חייו. בנימוקי ועדת הפרס צוין כי ''לוי, איש קיבוץ יפעת והתנועה הקיבוצית, הרים תרומה מכרעת למדינה בהתגייסות למען חיילי צה''ל הבודדים. זה עשרות שנים שהוא עושה למען מאות ואלפי החיילים מחוסרי האמצעים ומטפל במסירות ראויה לשבת במשפחות שכולות''. עוד מנימוקי הועדה כי ''מדובר במפעל חיים של אדם אחר, שהיה לפעילות של תנועה שלמה''.

ח''כ איתן ברושי (המחנה הציוני) ספד ללוי ''אני חש עצב וכאב עמוק על מותו של חברי היקר. נדמה שאין עוד דוגמאות רבות לאנשים שמייצגים את החיבור לאדם, לאדמה, להתיישבות ולמדינה כמו צביקה''. עוד ספד ברושי כי ''צביקה חקלאי, איש אדמה ואל''מ במילואים, שהוביל פרויקט מדהים שבזכותו שמו יצא לפניו בכל העולם ושזיכה אותו בפרס ישראל למפעל חיים''.

צביקה הלוי אבי החיילים הבודדים הלך לעולמו בגיל 70. דוברות התנועה הקיבוצית, אתר רשמי
צביקה לוי וחבריו בקיבוץ יפעת/אתר רשמי, דוברות התנועה הקיבוצית

בני גנץ סופד לצביקה לוי ''צביקה לוי, חתן פרס ישראל, לוחם, חבר ואבא. כל אחד יכול לבחור לו את צביקה שלו. יהיה זה הצנחן ששירת ולחם לצידו, יהיה זה חברו למפעל ההתיישבות הקיבוצית בעמק ובכל מקום בארץ". עוד הוסיף גנץ ''יהיה זה בן משפחתו האוהבת והתומכת. ובעיקר יש את אלו הקוראים לו אבא. הם קוראים לו אבא בין אם בגלל שהם ילדיו הביולוגיים או בגלל שהם חיילים בודדים אשר צביקה היה להם לאב דואג,אוהב ואהוב".

יו"ר השדולה למען החיילים הבודדים, ח"כ איציק שמולי, ספד לו "צביקה לוי הלך לעולמו והכאב גדול. הוא הפך את הנתינה למפעל חיים ובזכותו אלפי חיילים בודדים מצאו בצה"ל בית ובחברה הישראלית משפחה".
עוד הוסיף שמולי כי ''כיו"ר השדולה למען החיילים הבודדים של הכנסת ראיתי איך הוא התעקש גם מתוך מיטת חוליו לסייע רבות בקידום חקיקה ענפה עבורם. תחסר לי מאוד איש יקר, הותרת לנו חותם ומורשת ברורה''.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הזוכים בפרס ישראל, 2 במאי 2017. לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה מברך את לוי עם זכייתו בפרס ישראל/לשכת העיתונות הממשלתית
  • עוד באותו נושא:
  • צביקה לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully