וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: השר ארדן יבחר באשר וקנין כממלא מקום ניצב שב"ס

25.12.2018 / 14:55

הממשלה לא תוכל לאשר מינוי קבע של מפכ"ל או נציב שב"ס בתקופת פיזור הכנסת, ולכן השרים צפויים לאשר את הארכת כהונת מוטי כהן כמ"מ המפכ"ל. לפי הערכות, ארדן ימנה את וקנין, סגן נציבת שב"ס, לממלא מקומה של הנציבה עפרה קלינגר שתפרוש בשבוע הבא

צילום: דוברות שב"ס, עריכה: שניר דבוש

בעקבות פיזור הכנסת מסתמן כי השר לביטחון הפנים גלעד ארדן יביא בקרוב הצעה למינוי ממלא מקום לתפקיד נציב שב"ס, בעוד הממשלה תצטרך להאריך כנראה את מינויו של מ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן.

בסוף השנה הלועזית תפרוש נציבת שב"ס רב-גונדר עופרה קלינגר מתפקידה. השר ארדן היה צריך כבר לפני מספר שבועות להודיע כנהוג על זהות מחליפה, אולם, כמו במינוי המפכ"ל מתמהמה השר ארדן עם ההחלטה. בינתיים הכנסת מתפזרת, ובתקופת פיזור הכנסת לא תוכל הממשלה למנות נציב שב"ס או מפכ"ל במינוי קבע, ועל כן ימונו ממלאי מקום.

את תפקיד ממלא מקום נציב השב"ס ימלא ככל הנראה גונדר אשר וקנין, סגן נציב השב"ס שכבר בקדנציה הנוכחית מילא את מקומה של הנציבה בעקבות נבצרות רפואית שלה במשך חמישה חודשים, אשר במהלכם נדרש שב"ס להתמודד עם שביתת האסירים הביטחוניים. על פי המסתמן, מינוי ממלא המקום יהיה לחמישה חודשים ונראה כי הוא אף יוארך עד להרכבת ממשלה ומינוי שר לביטחון פנים חדש לאחר הבחירות.

עוד בוואלה! NEWS:
אברג'יל מעיד בפרשה 512: "ארגון? אפילו את השירותים הוא לא מנהל"
סקר וואלה! NEWS: נתניהו שומר על כוחו - גם אם גנץ מצטרף להתמודדות
קבלת דבר במרמה וכניסה לישראל שלא כחוק: כתב אישום נגד עו"ד אפי נוה

גונדר אשר וקנין סגן נציב השב"ס שימונה לממלא מקום נציב השב"ס. דוברות שב"ס
ימונה לנציב? סגן נציבת שב"ס, גונדר אשר וקנין/דוברות שב"ס

וקנין, בן 52 מהיישוב טל-אל בצפון, שירת במשטרה הצבאית כמפקד כלא 6, כלא עופר ובה"ד 13, וב-2006 עבר לשב"ס לתפקיד סגן מפקד כלא מגידו, ומילא שורה של תפקידי ליבה בשב"ס: ראש מנהל ההדרכה, מפקד מחוז צפון, ראש אגף האסיר, סגן וממלא מקום נציבת שירות בתי הסוהר. הוא בעל תואר ראשון בהיסטוריה ותואר שני במדע המדינה, עם התמחות בביטחון לאומי.

עוד מסתמן כי הממשלה תידרש כבר השבוע להאריך את מינויו של ניצב מוטי כהן כממלא מקום המפכ"ל. המינוי של כהן יסתיים בעוד כ-12 ימים, ובשל אי היכולת למנות מפכ"ל אחר שיעבור את ועדת גולדברג עד לפיזור הכנסת, תידרש הממשלה לאשר את הארכת תקופת כהונתו של ממלא המקום.

עוד באותו נושא

בגלל הבחירות: מפכ"ל עד פיזור הכנסת - או רק אחרי הממשלה החדשה

לכתבה המלאה
ניצב מוטי כהן  21 באוקטובר 2014. ראובן קסטרו
מסתמן כי מינוי יוארך. מ"מ ניצב מוטי כהן/ראובן קסטרו

באשר למפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, העריכו מקורביו כי הוא יפרוש בהתאם לסיכום שלו עם ארדן במהלך חודש פברואר, ואז הוא ימתין בחופשת השחרור למינויו של שר חדש לביטחון פנים, בתקווה כי יבחר בו. "זה קרה עם בני גנץ כשנבחר לכהונת רמטכ"ל וזה יקרה גם עם יורם", אמר מקורבו.

מכתב הפרידה של נציבת שב"ס עופרה קלינגר. דוברות שב"ס
מכתב הפרידה של ניצבת השב''ס, עופרה קלינגר/דוברות שב"ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully