וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפצה ב-720 אלף שקלים: קצין לשעבר במשטרה הטריד מינית מעסה

הקצין בדימוס, שגם במהלך שירותו הורשע בעבירה דומה, הטריד את המעסה בזמן הטיפול. בית המשפט קבע כי עליו לשלם פיצויים הן למתלוננת והן לביטוח הלאומי, שהכיר בהטרדה כתאונת עבודה. "על נשים שנפגעו מינית וסובלות מפוסט-טראומה לפעול למיצוי זכויותיהן"

בית משפט השלום - פתח תקווה, בית משפט המחוזי מרכז. שרון בוקוב
פסק פיצויים לנפגעת. בית משפט השלום בפתח תקווה/שרון בוקוב

מעסה שהועסקה בספא של מלון בים המלח, שהוטרדה מינית לפני כחמש שנים בידי קצין משטרה לשעבר, התמוטטה נפשית ועתה הוכרה כנפגעת עבודה ותזכה לפיצויים נכבדים. על פי כתב האישום שהוגש נגד הקצין בדימוס, רב-פקד אבידר לנ-אל, בן 48 ממודיעין, הוא פנה למעסה במהלך הטיפול ואמר לה: "את רוצה 500 שקל, אני מוריד את התחתונים ואתן לך 500 שקל". בהמשך הוריד הקצין את תחתוניו ואמר לה: "את רוצה 500 שקל, תשתחררי".

מכתב האישום עולה כי כשהמעסה הביעה את מורת רוחה ואמרה לו כי לא תוכל להמשיך בטיפול, הוא נגע בידה ואמרה לה: "אני צוחק", פישק את רגליו והניח את ידו על איבר מינו, תוך כדי שהוא אומר לה: "לא הרגשתי פה כלום". המעסה יצאה נסערת מחדר הטיפולים ובהמשך הגישה תלונה במשטרה שפתחה בחקירה.

זו אינה הפעם הראשונה שהקצין מסתבך בעבירות מסוג זה. עוד במהלך שירותו במשטרה הוא הורשע בהטרדה מינית ואף ריצה שישה חדשי עבודות שירות, זאת בעקבות חקירת מח"ש. כמו כן, נגד לנ-אל הוגש כתב אישום נוסף, שייחס לו עבירה של הטרדה מינית. המשפט הסתיים בעסקת טיעון במסגרתה הודה קצין המשטרה לשעבר במעשיו, הורשע והושת עליו עונש של 12 שעות שירות למען הציבור, מאסר על תנאי, וכן פיצויים בסך 16 אלף שקל בלבד. זאת, "לנוכח תרומתו למדינה בשירות צבאי ומשטרתי קרבי ארוך".

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
הרשעות קודמות במהלך השירות/ראובן קסטרו

בעקבות הפגיעה הנפשית שספגה, פנתה המעסה באמצעות עורכי הדין קרן ברק ומארק לייזרוביץ' ממשרד עורכי הדין לייזרוביץ'-ברק, לביטוח הלאומי שהכיר באירוע כתאונת עבודה. למעסה הועברו דמי פגיעה, גמלת נכות מעבודה וקצבה מיוחדת - בסך כולל של כ-2.5 מיליון שקלים.

אך בכך לא הסתפקו עורכי הדין, והגישו בבית משפט השלום בפתח תקווה תביעה אזרחית נגד לנ-אל, תביעה שאליה הצטרף כצד גם המוסד לביטוח לאומי. לאחר שהוגשו חוות דעת סותרות מטעם התביעה וההגנה, מינה בית המשפט מומחית מתחום הנפש, אשר קבעה כי האישה סובלת מסימפטומים האופייניים לפוסט-טראומה וסממנים של דכאון ואובדנות, וקבעה לה נכות צמיתה של 30%.

השופטת אשרית רוטקופף שדנה בתיק הטילה פיצויים חסרי תקדים על הקצין לשעבר, בסך כולל של למעלה מ-720 אלף שקל - אותם עתיד לנ-אל להעביר לאישה ולמוסד לביטוח לאומי. בפסיקתה קבעה השופטת רוטקופף כי על קצין המשטרה לשעבר לשלם למעסה פיצוי בסך 180,567 שקלים, ולמוסד לביטוח לאומי סכום של 541,704 שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"לא להסתפק במישור הפלילי"

לדברי עורכת הדין קרן ברק, פסק הדין מוכיח כי הליך התביעה האזרחי הוא ההליך הנכון עבור נפגעות תקיפה מינית, ואל להן להסתפק רק בפעולה נגד התוקף במישור הפלילי. לדבריה, חשוב שנפגעות תקיפה מינית הסובלות מפוסט-טראומה יפנו לייעוץ משפטי על מנת למצות את זכויותיהן גם מול המוסד לביטוח לאומי, שבמקרה זה פיצה את האישה במיליוני שקלים.

עורך הדין אייל בסרגליק שלא ייצג את הנתבע בהליך הפלילי והחל לייצג אותו בתחילת ניהול ההוכחות, מסר בתגובה כי "לאחר שכבר ניתנה הצעה מבית המשפט בסך מיליון וחצי שקלים לפשרה שכרו את שירותינו לנהל הוכחות בתיק. אין ספק כי הנתבע הודה במסגרת הסדר טיעון בעבירה המיוחסת לו לאור המלצת בא כוח קודם ואף פיצה את המתלוננת שם. יחד עם זאת ברור לכל בר דעת כי סכום הפיצוי אינו פרופורציונלי וכמובן שנערער על ההחלטה הזו, פסק הדין רצוף טעויות משפטיות ועובדתיות מגוונות. בין היתר, בית המשפט הנכבד לא אפשר הבאת ראיות המנתקות את הקשר הסיבתי בין ההודאה לבין הנזק שנגרם למתלוננת ובכלל זה עדות המתלוננת עצמה בפני שוטרים שנכחו באולם. בית המשפט התעלם מהעובדה שהמל"ל אישר לתובעת פיצוי עצום ללא כל מסמך תומך".

עוד אמר עורך הדין ש"אנו גם הוכחנו כי קיים קשר סיבתי ישיר בין ניהול ההליך ובין החמרת מצבה של המתלוננת במכוון על ידה עובדה שאושרה על ידי מומחית בית המשפט, שאף קבעה שהתובעת מאדירה ומגזימה את מצבה המתואר כולל מצבה הפיזי נפשי. בסופו של יום בית המשפט אישר לתובעת 150 אלף שקלים מתוך סכום התביעה שתבעה ושליש מתביעת ההשבה שהמל"ל תבע על כספים שנתן בלא כל הוכחה. גם את הקביעות והפיצוי המופרך שניתן נהפוך בערעור".

(עדכון ראשון: 19:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully