וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 הרוגים, מאות פצועים, עשרות תאונות: המחאה נגד הזנחת הכביש בדרום

23.12.2018 / 19:45

תושבי המועצה האזורית שער הנגב הפגינו נגד מה שהגדירו "היעדר טיפול של הרשויות" בכביש 334 המשמש כציר תנועה מרכזי באזור וגבה קורבנות רבים. "זו הפגנה ראשונה ובטח לא אחרונה", הבטיחו התושבים שדורשים להרחיבו ואף להציב תאורה לאורכו

עריכה: ניב מעוז

תושבי הקיבוצים רוחמה ודורות שבמועצה האזורית נגב יצאו להפגין ביום שישי האחרון במחאה על הזנחת כביש 334 המשמש כציר התנועה העיקרי של תושבי באזור, בו רבים קיפחו את חייהם. בחמש השנים האחרונות נהרגו ארבעה בני אדם בכביש הצר, שישה נפצעו קשה, 103 נפצעו קל ב-53 תאונות ב-17 קילומטרים. על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שש מהתאונות הוגדרו כקשות.

התושבים הקימו מטה מאבק כדי להביא לסיום הקטל בכביש המסוכן, ובשישי האחרון הם מחו נגד הרשויות האחראיות לטיפול בכביש. "הפגנו בפעם הראשונה ולא האחרונה נגד כביש הדמים", אמר חן גירנברג, תושב קיבוץ רוחמה וממובלי המאבק לוואלה! NEWS. "אנחנו דורשים מהרשויות הקמת תאורה בכביש שכולו חשוך ואת הרחבת השוליים. זה לא הגיוני שאין אפילו לאן לברוח כשנהגים עבריינים עוקפים למרות הקו הלבן ומגיעים ישירות מולך".

תאונת דרכים חזיתית בכביש 334 בין רוחמה לדורות שבה נהרגו שתי בנות 25, 29 במאי 2018. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
תאונת דרכים חזיתית על כביש 334 לפני כשבעה חודשים/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

"אנחנו גם דורשים מהמשטרה אכיפה מוגברת בכביש הזה - שיענישו את העבריינים ויעשו סוף למערב הפרוע שמתחולל על קטע כביש של 17 ק"מ בלבד", הוסיף גרינברג. "המשטרה מתפארת כל כך ביחידות הרחפנים ובמסוקי התנועה שהיא רכשה - אנחנו רוצים לראות אותם כאן בכביש. האבסורד הכי גדול הוא שאתה יכול להיות נהג שומר חוק - לא להתעסק בנייד, לשמור מרחק ומהירות תקנית - אז יגיע עבריין תנועה ויתנגש בך חזיתית כי הוא רצה לחסוך שלוש דקות".

לפני כשבעה חודשים גבה הכביש הקטלני את חייה של מיטל, שיצאה מקיבוץ רוחמה לאשדוד. ניצן איתמרי בת זוגה, היא נמנית עם מובילי מטה המאבק כיום. "לפני כשבעה חודשים, זוגתי מיטל יצאה מרוחמה לעבודתה באשדוד", סיפרה. "לאחר כקילומטר וחצי מהיציאה מהקיבוץ, נהגת שנסעה מולה סטתה מסיבה לא ברורה והתנגשה במיטל חזיתית, שתיהן נהרגו במקום. חודשיים לאחר התאונה, אבא שלי עבר 'כמעט תאונה' דומה מאוד, דבר שהוביל אותי להחלטה לצאת למאבק להסדרת הכביש".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
תאונת דרכים חזיתית בכביש 334 בין רוחמה לדורות שבה נהרגו שתי בנות 25, 29 במאי 2018. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
דורשים להרחיב את התשתיות. תאונה סמוך לרוחמה לפני כשבעה חודשים/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

"אנחנו דורשים הגברת אכיפה ושיפור תשתיות", הבהירה איתמרי. "כרגע האפשרויות בכביש הן להתהפך או להתנגש, אין תאורה בכביש בכלל וחוקי התנועה ופס הפרדה הם בגדר המלצה בלבד. גייסנו את ראש המועצה למאבק, ובעזרתו אנו פונים לכלל הגורמים- משטרה, משרד התחבורה, נתיבי ישראל. ביום שישי יצאנו להפגנה ראשונה וזו רק ההתחלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully