וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע קשיים משפטיים: נדחו דיוני הוועדה לקידום "חוק גדעון סער"

ישיבת הוועדה שהוקמה לצורך קידום החוק לצמצום סמכות הנשיא בהחלטה על מי להטיל את הרכבת הממשלה אחרי הבחירות בוטלה ברגע האחרון. לוואלה! NEWS נודע כי יו"ר הקואליציה אמסלם והשר לוין הציגו בפני נתניהו את הקשיים בנוסח הנוכחי. גורמים בסביבת רה"מ: הנושא עדיין נבחן

ערוץ הכנסת

קשיים בקידום 'חוק גדעון סער': הוועדה המשותפת שהוקמה בכנסת כדי לדון בהצעת החוק להגבלת שיקול דעתו של הנשיא בהחלטה על מי להטיל את הרכבת הממשלה הייתה אמורה להתכנס מחר (חמישי) לישיבתה הראשונה - אך זו בוטלה ברגע האחרון. לוואלה! NEWS נודע כי מוקדם יותר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם והשר יריב לוין ודן עמם בחוק. במהלך הפגישה הציגו השניים קשיים משפטיים משמעותיים בנוסח הנוכחי של הצעת החוק.

לדברי גורמים בסביבת נתניהו, הוא מודע לקשיים שהוצגו בפניו אך הוא טרם החליט אם יש להמשיך לקדם את הצעת החוק. בלשכת ח"כ אמסלם שעומד בראש הוועדה בכנסת ויזם את הצעת החוק אמרו בתגובה כי הדיון שהיה אמור להתקיים מחר נדחה בשל "אילוצים אישיים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 9 בדצמבר 2018. רוני כנפו
הקשיים המשפטיים הוצגו לראש הממשלה. נתניהו/רוני כנפו

חוק גדעון סער נועד לצמצם את סמכותו של נשיא המדינה בהחלטה על מי להטיל את הרכבת הממשלה אחרי הבחירות. לפי נוסח החוק שאושר לאחרונה בקריאה טרומית במליאת הכנסת, הנשיא יטיל את הרכבת הממשלה על "ראש מפלגה". המצב כיום קובע שהנשיא יוכל להטיל את הרכבת הממשלה על "אחד מחברי הכנסת" עם זאת, בפועל הנשיא הטיל עד כה את מלאכת הרכבת הממשלה על ראשי מפלגות בלבד.

הצעת החוק נולדה בעקבות טענת נתניהו כי השר לשעבר גדעון סער יחד עם נשיא המדינה ראובן ריבלין יצרו "מזימה חתרנית" כדי שהנשיא לא יטיל עליו את הרכבת הממשלה אלא על נציג אחר במפלגתו, זאת בצל החקירות שמתנהלות נגדו. השניים הכחישו את הטענות באופן גורף.

עוד באותו נושא

"חוק גדעון סער" אושר בקריאה טרומית: "עיוות של כללי המשחק"

לכתבה המלאה
טקס הדלקת נר שני של חנוכה במעמד גדעון סער באור יהודה, 3 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
גדעון סער/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully