וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק גדעון סער" אושר בקריאה טרומית: "עיוות של כללי המשחק"

12.12.2018 / 15:10

60 חברי כנסת תמכו בחוק שנועד להגביל את סמכות הנשיא בבחירת האדם שעליו תוטל הרכבת הממשלה. במסגרת החוק, הרכבת הממשלה תוטל על ח"כ שהוא ראש מפלגה. יו"ר מרצ התנגדה במליאה להצבעה: "הקואליציה הזו עוסקת רק בשימור של ראש ממשלה מושחת"

ערוץ הכנסת

"חוק גדעון סער" אושר היום (רביעי) בקריאה טרומית בכנסת ברוב של 60 חברי כנסת תומכים מול 55 מתנגדים. החוק נועד להגביל את סמכות נשיא המדינה להחליט על מי להטיל את הרכבת הממשלה קובע כי הנשיא יטיל את תפקיד הרכבת הממשלה "על אחד מחברי הכנסת שהוא ראש מפלגה".

הנוסח הסופי שאושר לא כולל את הסעיף המקורי לפיו הוצע להפקיע מהנשיא את הסמכות לבחור את זהות המועמד להרכבת הממשלה, ולחייב אותו לבחור במי שמרבית הח"כים בכנסת הנבחרת תומכים במועמדותו. לסעיף זה התנגדו בכולנו ובבית היהודי, וראש הממשלה בנימין נתניהו, שדחף לקידום החוק, נאלץ לוותר עליו.

מליאה- פתיחת מושב החורף של הכנסת. נועם מושקוביץ
מליאת הכנסת/נועם מושקוביץ

יוזם הצעת החוק, יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם הציג את הצעת החוק ואמר כי היא למעשה מעגנת את המציאות בפועל. לדבריו, "זה הלכה למעשה מה שקורה היום. זה דבר ברור מאליו ולא הצלחתי להבין את המתנגדים". אמסלם אמר כי "לפעמים נדמה שזה לא משנה למתנגדים אם ההצעה היא טובה או לא טובה למדינת ישראל. רק אם הליכוד מציע את ההצעה - אז הם נגד. אני קורא לכולם לתמוך בחוק".

לדבריו הצטרף גם השר יריב לוין, נציג הממשלה בדיון, שאמר כי "זו הצעה חשובה וטובה שבאה להסדיר שמי שיכול להרכיב ממשלה ומי שעומד בראש מפלגה, זו מונע תרגילים".

יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג אמרה בתגובה במליאה כי "הקואליציה הזו עוסקת רק בשימור של ראש ממשלה מושחת. אין דבר אחר שהקואליציה עוסקת בו. יש עיוות של כללי המשחק כדי שנתניהו שיושב פה והגיע למליאה כדי לגרור את כולכם במשחק המופרע הזה. דודי אמסלם, זו התאבדות מטורפת מבחינתך. חבורת חסרי החוליות שכמותכם. כשכל זה ייגמר, אתם לא תוכלו להסתכל בראי מרוב בושה. לכלא יהיו כמה שיוכלו ללכת אבל ההיסטוריה תשפוט את מה שהולך פה היום - מצעד החקיקה שחצוי גזעני וחצוי פרסונלי רק כדי להחזיק את רגליי של כסאו של ראש הממשלה המושחת".

  • עוד באותו נושא:
  • הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully