וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל משבר המהגרים: רה"מ בלגיה שארל מישל הודיע על התפטרותו

אחרי שהמפלגה הפלמית הלאומנית פרשה מהממשלה במחאה על הסכם שנחתם עם האו"ם בנושא הגירה, איבד ראש הממשלה את הרוב שלו. הוא פנה למלך, שטרם קיבל רשמית את בקשתו. ייתכן שהבחירות יוקדמו

ראש ממשלת בלגיה שארל מישל בבריסל, 14 בדצמבר 2018. רויטרס
היה לראש הממשלה הצעיר אי-פעם. מישל בבריסל, שישי/רויטרס

ראש ממשלת בלגיה שארל מישל הודיע אתמול (שלישי) על התפטרותו לאחר שמפלגות הסוציאליסטים והירוקים הגישו הצעת אי-אמון בממשלת המיעוט שהוא עומד בראשה. לפני שבוע מישל הרכיב מחדש את ממשלתו לאחר שהמפלגה הגדולה ביותר בקואליציה, מפלגת הברית הפלמית החדשה (N-VA), פרשה במחאה על חתימה על הסכם ההגירה של האו"ם. מלך בלגיה פיליפ טרם הגיע להחלטה אם לקבל את בקשת התפטרותו של ראש הממשלה.

מישל, שעומד בראשות הממשלה בבלגיה מאז 2014, היה בגיל 38 לראש הממשלה הצעיר ביותר בהיסטוריה של המדינה. הוא לא הצליח לקבל את תמיכתן של מפלגות האופוזיציה בממשלת המיעוט שלו, על אף שבזכותן העביר את הסכם ההגירה. הבחירות אמורות להתקיים רק במאי, אך ייתכן שבשל קריסת הממשלה הן יוקדמו. בפרק הזמן הזה צפוי מישל לשמש ראש הממשלה הזמני.

לקריאה נוספת
בלגיה: אלפים הפגינו בבריסל נגד הסכם הגירה של האו"ם

הפגנות בבריסל נגד מדיניות ההגירה של הממשלה, 17/12/18. רויטרס
עצור בהפגנה נגד ההסכם בבריסל, ראשון/רויטרס

ביום ראשון צעדו אלפים בבריסל במחאה על ההסכם. מולם התקבצו כאלף מפגינים בעצרת תמיכה בהסכם, שאורגנה על ידי קבוצות שמאל וארגוני חברה אזרחית.

הפגנת המחאה אורגנה על ידי מפלגות ימין פלמיות, שמחו במרכז הבירה - שם נמצאים מוסדות האיחוד האירופי. כל 193 חברות האו"ם, פרט לארצות הברית, הסכימו על הסכם ההגירה ביוני, אך רק 164 מהן חתמו עליו רשמית בפסגה במרוקו ביום שני שעבר. זאת בשל ביקורת של פוליטיקאים באירופה שטוענים כי הוא עלול להגביר את ההגירה ליבשת, שהגבילה משמעותית את קבלת הפליטים והמהגרים מאז המשבר ב-2015.

עשר מדינות, רובן ממזרח אירופה הקומוניסטית לשעבר, פרשו מההסכם הלא מחייב שגובש לאור מספרי השיא של הפליטים ברחבי העולם - כ-21.3 מיליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully