וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הצו של טראמפ, אם לילד חולה סופני לא יכולה לבקר אותו בארה"ב

עבדאללה חסן בן השנתיים נולד בתימן עם מחלה נדירה במוחו וזמנו קצוב. אבי המשפחה, שנמצא עמו בטיפולים בקליפורניה, טוען שהאם רשאית להגיע מאחר שהמשפחה עברה להתגורר בארה"ב בשנות ה-80. עם זאת, במחלקת המדינה דחו את הבקשה. "אכזריות שלא ניתן לשער"

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

אמו של ילד תימני גוסס המאושפז בארצות הברית לא יכולה לבקר אותו בשל האיסור שהטיל הממשל. עבדאללה חסן בן השנתיים נולד עם מחלת מוח ולפי הרופאים הוא לא יצליח לשרוד, ואמו רוצה לראות אותו בפעם האחרונה לפני שהמשפחה מנתקת אותו מהמכשירים. עם זאת, צו ההגירה של הנשיא דונלד טראמפ מונע זאת ממנה. אביו של הילד, עלי, אמר כי כל מה שאשתו שהימה רוצה זה "להחזיק את ידיו בפעם האחרונה".

לטענת המשפחה, על אף שעבדאללה וחסן נולדו בתימן, הם אמריקנים. האב אמר כי חסן ככל הנראה ימות אם הוא יועבר למצרים, שם חיה האם. סעד סווילם, מהמועצה ליחסים אמריקניים-אסלאמיים, המסייעת למשפחה, אמר כי מניעת הגעתה של האם היא "אכזריות שלא ניתן לתאר".

המשפחה הגיעה בתחילת שנות ה-80 לקליפורניה, אך שמרה על קשרים עם קרובים שנותרו בתימן. עבדאללה, שאובחן כחולה במחלה נדירה במוחו שמשפיעה על יכולתו לנשום, עבר עם המשפחה בגיל שמונה חודשים מתימן לקהיר בשל מלחמת האזרחים.

עוד בנושא
ניצחון לטראמפ: העליון אישר את הצו המונע הגירה מ-5 מדינות מוסלמיות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עלי עם בנו עבדאללה בבית חולים באוקלנד/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שלושה חודשים, אביו הביאו לטיפול בארצות הברית, כשהאם הייתה אמורה להצטרף מאוחר יותר. עם זאת, כשהרופאים באוקלנד נאלצו לקבוע שמצבו של עבדאללה סופני, המשפחה פנתה לרשויות כדי ששהימה תוכל להצטרף. ואולם, מחלקת המדינה דחתה את הבקשה על בסיס הצו של טראמפ.

גורם בממשל אמר בעילום שם לרשת BBC כי "אנחנו עושים את מירב המאמצים לארגן נסיעות לגיטימיות של מבקרים בינלאומיים, אבל אנחנו גם מחויבים ליישם את חוקי ההגירה ולהבטיח את הביטחון בגבולות המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully