וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא סין: לא מחפשים הגמוניה, אבל אף אחד לא יגיד לנו מה לעשות

בנאום לציון 40 שנה לרפורמות הכלכליות הגדולות, שיבח שי את ההישגים הכלכליים של ארצו וטען כי היא מקדמת שלום בעולם. ואולם, הוא לא הציע שינויים פוליטיים גדולים והצהיר כי אף אחד לא יכול להכתיב לבייג'ינג את מדיניותה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא סין שי ג'ינפינג הבטיח הלילה (שלישי) שארצו לא תתפתח ותתפשט על חשבון מדינות אחרות בנאום לציון 40 שנה לרפורמות הכלכליות הגדלות במדינה. עם זאת, הוא אמר כי איש אינו יכול להכתיב לבייג'ינג כיצד להתנהג. שי גם לא ציין רפורמות פוליטיות שהוא מתכנן לעשות, בזמן שהמפלגה הקומוניסטית מחריפה את הדיכוי נגד מתנגדיה, כולאת מאות אלפי מוסלמים ללא משפט ומטפחת פולחן אישיות.

שי, המנהיג הדומיננטי ביותר בסין מאז מייסד המשטר מאו דזה דונג, אמר כי על אף ההתפתחות הכלכלית של ארצו, היא לעולם לא תחפש "הגמוניה עולמית". הוא ציין את תרומתה של סין ל"עתיד משותף למין האנושי". הוא לא הזכיר בנאומו את משבר הסחר עם ארצות הברית, שאותו מנסים הצדדים לפתור. חרף דבריו על כך שסין לא רוצה הגמוניה עולמית, המיליטריזציה של האיים בים סין הדרומי מדאיגה את ארצות הברית ואת שכנותיה. בייג'ינג תובעת שליטה על כמעט כל נתיב השיט האסטרטגי.

לקריאה נוספת בנושא
הפסקת אש במלחמת הסחר

נשיא סין שי ג'ינפינג בנאום לציון 40 שנה לרפורמות הכלכליות, בבייג'ינג, 18 בדצמבר 2018. רויטרס
נשיא סין בנאומו בקונגרס העממי בבייג'ינג, היום/רויטרס

נשיא סין, שבשנה שעברה ביטל את מגבלת שתי הכהונות וסלל לעצמו את הדרך להיות שליט עד סוף ימי חייו, ציין בנאומו את ההישגים הכלכליים של סין. לדבריו, ארצו "מקדמת את השלום בעולם", "מגנה על הסדר העולמי" ואוחזת "בתפקיד מפתח במאבק בשינויי האקלים". הוא תיאר את הרפורמות של דנג שיופינג, שהפכו את המשטר המאואיסטי מהקצה אל הקצה, כ"שבירת הכבלים" מטעויות העבר. לדבריו, השילוב בין סוציאליזם למאפיינים סיניים הזניק את סין ל"תחייתה הגדולה ביותר בעידן המודרני".

לפני ארבעה עשורים, ב-1978, החל המנהיג דאז דנג בקמפיין "רפורמה ופתיחות", שהוביל לצמיחה עצומה ולהפיכתה של סין לכלכלה השנייה בגודלה בעולם. מאות מיליוני אנשים יצאו ממעגל העוני, אולם בשנים האחרונות חלה האטה בצמיחה מול החוב הגדל של המדינה. מבקרי המדיניות של שי טוענים שהתשתיות היקרות שאותן היא מקימה באסיה ובאפריקה חיוניות מכניסות את המדינות לחובות עתק ומאפשרות לבייג'ינג להשיג השפעה אסטרטגית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully