וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: נחשף תא-ניאו נאצי במשטרה בעיר שטוטגרט

חמישה שוטרים נחקרים אחרי שעורכת דין ממוצא טורקי המגנה על קורבנות אלימות הימין הקיצוני קיבלה איומים על חיי התינוקת שלה. המשטרה גילתה כי המידע הפנימי ששימש את המאיימים הגיע משורותיה ומצאה אצל החשודים תמונות של סמלים נאציים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

חמישה שוטרים בעיר פרנקפורט חשודים בהקמת תא ניאו-נאצי אחרי שהשיגו גישה למידע חסוי על עורכת דין בכירה ממוצא טורקי והשתמשו בו כדי לאיים עליה ברצח התינוק שלה. החמישה - ארבעה שוטרים ושוטרת - הושעו מתפקידם, עם חקירת הטענות שהם הסיתו לשנאה בין-גזעית ושיתפו תמונות עם סמלים נאציים, בניגוד לחוק.

החקירה החלה אחרי שעורכת הדין סדה בסאי-יילדיז, המייצגת קורבנות של אלימות ניאו-נאצית, דיווחה על איומים נגד בתה בת השנתיים. לפי העיתון "פרנקפורטר נאו פרסה", היא קיבלה באוגוסט פקס מאיים מארגון שמכנה את עצמו "NSU 2.0". ה-NSU המקוריים, המחתרת הנציונל-סוציאליסטית, היו שלושה ניאו-נאצים שרצחו מהגרים טורקים בטרם נתפסו לפני כעשור.

היא סיפרה כי היא הייתה רגילה לקבל איומים מאנשי ימין קיצוני ולרוב התעלמה מהם, אולם "הפעם זה הלך רחוק מדי". בפקס היו רשומים שמה של בתה והכתובת המלאה של ביתם. "לא הצלחתי להבין מאיפה הם קיבלו את המידע, ולכן פניתי למשטרה", אמרה.

לקריאה נוספת בנושא
יום ה-X: תא ניאו-נאצי בצבא גרמניה תכנן לחסל מנהיגי שמאל

שוטרים בעיר קמניץ, מזרח גרמניה, בעקבות עימותים אלימים, 27 באוגוסט 2018. AP
שוטרים בעיר קמניץ במהלך הפגנות של הימין הקיצוני, אוגוסט/AP

חקירה פנימית במשטרה העלתה כי המידע הפרטי הגיע ממחשב בתוך משטרת פרנקפורט. בהמשך החקירה החרימו התובעים דיסקים קשיחים וטלפונים סלולריים של חמשת השוטרים. מהחומרים עלה כי הם שיתפו לעתים קבועות תמונות של היטלר ושל סמלים נאציים אחרים בקבוצת ווטסאפ.

על אף שהסצינה הניאו-נאצית מתרכזת בעיקר במזרח גרמניה, גם בפרנקפורט ובמדינת המחוז האסה שבה היא שוכנת יש התחזקות של הימין הקיצוני. בסוף החודש שעבר החרימה המשטרה כלי נשק ותמונות של היטלר ממסעדה שלפי החשד שימשה מקום מפגש מרכזי לפעילים ניאו-נאציים מקומיים.

  • עוד באותו נושא:
  • גרמניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully