וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום ה-X: תא ניאו-נאצי בצבא גרמניה תכנן לחסל מנהיגי שמאל

המגזין פוקוס חושף כי כ-200 לוחמים ביחידת הקומנדו בצבא חברו כדי להוציא לפועל תכנית שבה יתנקשו בנשיא לשעבר ובשר החוץ וכן בארגוני הגירה. הם המתינו ל"קריסת הסדר החוקתי" - תרחיש שהם סברו שיקרה בקרוב

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

200 חיילים מיחידת העלית של צבא גרמניה הקימו תא ניאו-נאצי חשאי ותכננו לרצוח מנהיגי שמאל וראשי ארגוני מהגרים - כך חושף המגזין פוקוס. לפי הדיווח, הם תכננו לזרוע כאוס ב"יום ה-X", ולהתנקש בחיי יו"ר מפלגת הירוקים קלאודיה רוט, שר החוץ הייקו מאס והנשיא לשעבר יואכים גאוק.

עם זאת, הרשויות הצליחו לסכל את הפלג לפני שהצליח לממש את תכנית החיסולים שלו. הם התמקדו גם במנהיגי קבוצות מבקשי מקלט שאותם האשימו בהפצת אונס, טרור ואי-סדר חברתי. התא שלהם גדל כשהקנצלרית אנגלה מרקל אפשרה למיליון פליטים להיכנס למדינה בשנת 2015.

לקריאה נוספת
"אירוע למנצחים": הימין הקיצוני בגרמניה נגד הטקס לציון מלחמת העולם ה-1

חיילים בצבא גרמניה. GettyImages
חיילים בצבא גרמניה/GettyImages

דוח על סיכול התא העלה כי "החקירות הרבות מציירות תמונה של קושרים שאינם מתנערים מרצח מתנגדים פוליטיים". לפי הדיווח, הפלג רצה להוציא לפועל את מזימתו ביום שבו החוק והסדר יתמוטטו - דבר שנראה בעיניהם כ"מידי".

בתחילה סברה המשטרה כי היו אלו דיבורי סרק, אבל אז החוקרים קיבלו מידע מקצין לשעבר בחיל האוויר. הקושרים היו שייכים לארגון ששמו "יוניטר". הוא נוסד ב-1996 כדי לטפל בחיילים שלחמו באפגניסטן ובאפריקה, אך הוא מכחיש כי ידע על קיומה של הקבוצה.

בנוסף לכך, הרשויות סרקו מחנות אימונים באזורי הגבול עם אוסטריה ושוויץ בחיפוש אחרי כלי נשק, תחמושת, מזון ודלק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully