וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנגד משטר שנכלא באיראן כי העליב את חמינאי מת אחרי שפתח בשביתת רעב

והיד סיאדי נסירי שבת במשך 60 יום בשל תנאי החזקתו בבית כלא בעיר קום ודרש להעבירו למקום אחר, אך הוא מת בבית החולים. הוא נכלא באוגוסט בפעם השנייה בשל ביקורת שמתח על המנהיג העליון של איראן

והיד סיאדי נסירי, פעיל זכויות אדם שמת בכלא, איראן. אתר רשמי
פעיל זכויות האדם והיד סיאדי נסירי/אתר רשמי

פעיל זכויות אדם באיראן מת בתא המאסר שלו אחרי שפתח בשביתת רעב לפני 60 יום - כך מסרה משפחתו של והיד סיאדי נסירי, שנכלא בין היתר בשל ביקורת שהעביר על המנהיג העליון עלי חמינאי. הוא שוחרר במרץ אחרי שנתיים וחצי מאחורי הסורגים, אולם נעצר שוב חמישה חודשים לאחר מכן. הוא דרש את העברתו ממתקן שמור היטב בעיר קום למקום אחר.

בספטמבר 2015 הוא נידון לשמונה שנות מאסר בעקבות פוסטים בפייסבוק, שבהם "העליב את המנהיג העליון" והפיץ "תעמולה נגד המדינה". לפי ארגון מעקב זכויות האדם של איראן, הוא קיבל חנינה וזכה לשחרור מוקדם, אך באוגוסט נעצר שוב בשל עבירות דומות. באוקטובר הוא החל בשביתת הרעב שלו במחאה על תנאי מאסרו ומניעת גישה לעורך דין.

כמו כן, הוא אמר כי הוא לא הופרד מאסירים שביצעו עבירות פליליות רגילות, בניגוד לתקנות. לפי הארגון, הוא הותקף בבית הכלא בקום, הידוע בתנאיו הקשים. נסירי הועבר לבית החולים אחרי שפתח בשביתת הרעב שלו, אולם הוא מת בסופו של דבר.

לקריאה נוספת בנושא
"איפה האישה מרחוב המהפכה?": סמל המחאה נגד הרעלה באיראן נעלמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully