וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד עוצר נשימה של השבטים הנידחים האחרונים בעולם

19.12.2018 / 0:08

הצלם ג'יימי נלסון הקיף את העולם בחיפוש אחר שבטים נידחים הנמצאים בסכנת הכחדה ובפרויקט חדש קורא לאנושות לסייע בשימור תרבותם והגנתם מפני החיים המודרניים

Jimmy Nelson - Blink. And they're gone

הצלם ג'יימי נלסון השיק בשבוע שעבר פרויקט תיעודי מיוחד היוצא נגד תהליך המודרניזציה המתמשך, המביא להכחדתם של שבטים נידחים ותרבויות מקומיות ברחבי העולם. הוא הקיף את הגלובוס בחיפוש אחר שבטים נידחים שהתרחקו מהחיים המודרניים מבחירה, תיעד ופרסם דיוקנאות עוצרי נשימה שלהם במטרה לעורר מודעות לחשיבות שימור התרבויות העתיקות. הפורטרטים מציגים כמה מהילידים האחרונים בעולם, המתועדים בסביבתם הטבעית, כגון שבטי רועי הצאן נינטס ודולגן שבסיביר, אוחזי-הנשר הקזחים של מונגוליה ושבטי הג'ונגל הצבעוניים והמבודדים של פפואה גינאה החדשה.

"מצמוץ והם אינם", טוען נלסון, "זהותם בסכנה ואבדנם יהיה בזבוז של המורשת התרבותית העולמית. אם נאפשר לזהויות התרבותיות של הילידים להיעלם עכשיו, הם יאבדו לנצח. אם זה יקרה, נאבד את אחד הנכסים היקרים ביותר שלנו - המגוון התרבותי האנושי והמורשת העשירה שלנו. העומק והעושר של האנושות תצטמק וזה לא צריך לקרות. הזהות התרבותית הקולקטיבית שלנו היא בעלת ערך רב מכדי כדי לאבדה בהומוגניות. אנחנו חייבים להתאחד כדי לתמוך בתרבויות הילידים ששרדו עד היום".

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

שבט הקניבלים הנידח שחי על העצים צפוי להימחק מהעולם בגלל מיסיונרים נוצריים?

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully