וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההתייקרויות: הוועדה של כחלון וכהן לבדיקת יוקר המחיה

12.12.2018 / 15:04

השרים משה כחלון ואלי כהן הודיעו על הקמת הוועדה שתבחן סוגיות שונות, להפחתת יוקר המחיה בישראל. בראש הוועדה יעמוד פרופ' ירון זליכה, שכיהן בעבר כחשב הכללי באוצר. הקמת הוועדה באה בעקבות שורת התייקרויות במשק, בהם חשמל, מים ומוצרי מזון

שר הכלכלה אלי כהן ושר האוצר משה כחלון 8.1.2018. משרד הכלכלה והתעשייה,
החליטו על הקמת ועדה מיוחדת. כחלון וכהן/משרד הכלכלה והתעשייה

שר האוצר משה כחלון ושר הכלכלה אלי כהן הודיעו היום (רביעי) כי יקימו ועדה דחופה לבחינת יוקר המחיה בישראל. בראשות הוועדה יעמוד פרופ' ירון זליכה, ששימש בעבר כחשב הכללי באוצר. הוועדה תדון בביצוע רפורמות, ייעול השירותים הממשלתיים צמצום הביורוקרטיה והרגולציה וכן בנוגע להשקעה בחדשנות ובשיפור הפריון במשק בישראל.

ההחלטה על הקמת הוועדה באה בעקבות גל ההתייקרויות במשק. כך למשל, לאחרונה הודיעה רשות החשמל כי התעריף יעלה בשיעורים של 6.9% לצרכנים המשתמשים בחיבור חד פאזי, ולצרכנים המשתמשים בחיבור תלת פאזי, התעריף יעלה בשיעור גבוה אף יותר - של עד 8.1%. מדובר בעלייה משמעותית שהייתה אמורה להיבלם לכאורה עם גילויי מאגרי הגז השייכים בין היתר למדינה.

לקריאה נוספת:
"הממשלה נרדמה בשמירה": דאגה מגל עליית מחירי החשמל, המים והמזון
דווקא בחנוכה: חברת חשמל הותירה נכים ומעוטי יכולת ללא אספקה

הפגנה נגד מתווה הגז, תל אביב, 14 בנובמבר 2015. ניב אהרונסון
יעמוד בראש הוועדה. ירון זליכה/ניב אהרונסון

גם בקרב חברות קמעוניות חלה עליית מחירים - בעיקר בנוגע למוצרי המזון הבסיסיים. התייקרויות צפויות במוצרי תלמה, קוקה קולה, תנובה ואסם.

חברת אסם הודיעה אתמול על עליית מחירים בשיעור של 4.5%-2% בתחילת 2019 במוצרים כמו עוגיות, מרקים, חטיפים וקטשופ. גם חברת יוניליוור הודיעה למשווקים הגדולים על עלייה קרובה של 3% במחירים של מרקים, חומרי ניקוי וחטיפים. קוקה קולה תעלה את מחירי הבקבוקים המשפחתיים ב-3.45%. גם במוצרי החלב צפויה עליה. תנובה הודיעה כי היא עומדת להעלות את מחירי המוצרים ב-3%-2%, נרשמו גם עליות מחירים של 8% במחירי הטונה מצד חברת ויליגר. החברות מצדיקות את עליות המחירים בעליית מחירי החשמל, עליית גובה שכר המינימום שקידמו כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וכן גם עליה במחירי חומרי הגלם. עליות מחירים אלו צפויות להיות מורגשות בעלייה של הוצאות משקי הבית של הישראלי הממוצע.

בנוסף, מרשות המים נמסר כי בינואר מחירי המים צפויים לעלות בכ-4.5% וזאת בעקבות שורה של סיבות כשאחת מהם היא הודעת רשות החשמל להעלאת מחירי החשמל. על פי רשות המים, הדבר ייקר את עלות התפלת המים בהם נעזרת רשות המים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully