וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלביני כינה את חיזבאללה טרוריסטים - וגרם למשבר בממשלת איטליה

12.12.2018 / 14:34

שר הפנים המבקר בישראל תקף את הארגון השיעי הלבנוני, אולם שותפיו הקואליציוניים לממשלה קראו לו להיזהר בדבריו. "החיילים שלנו מסכנים את חייהם", אמרה שרת ההגנה על כוח יוניפי"ל, שבראשו עומד גנרל איטלקי. סלביני, הפוליטיקאי החזק במדינה, לא התרשם

עריכה: ניב מעוז

שרים בממשלת איטליה תקפו היום (רביעי) את שר הפנים מתאו סלביני אחרי שכינה את חיזבאללה ארגון טרור אסלאמסטי בעת ביקורו בישראל שהחל אתמול. האחרון, המשמש גם סגן ראש הממשלה בתור מנהיג מפלגת הימין הקיצוני "לגה", סייר אתמול במנהרה שנחפרה מלבנון לישראל, דחה את טענותיהם של שרת ההגנה וסגן שר החוץ החברים במפלגת "חמישה כוכבים", שותפתו לקואליציה.

איטליה נוהגת לרוב בזהירות ביחס לחיזבאללה, שנתמך על ידי איראן, מחשש לשלומם של הכוחות האיטלקיים בכוח שמירת השלום של האו"ם בדרום לבנון, יוניפי"ל, שבראשו עומד כיום גנרל איטלקי. שרת ההגנה אליזבתה טרנטה קראה לסלביני לחשוב בזהירות על מה שהוא אומר. "עלינו לזכור שחיילינו מסכנים יום יום את חייהם למען היציבות שלנו", אמרה בהצהרה שמסרה.

מנילו דה סטפנו, סגן שר החוץ, היה תקיף יותר. "לדבר על נושאים גיאופוליטיים מבלי להבין את הסיבות ולתמוך רק בצד החזק ביותר, פוגע בתושבים ובשלום", אמר. ב-2013 הכניס האיחוד האירופי את הזרוע הצבאית של חיזבאללה לרשימת הטרור, אולם לא את הארגון כולו.

לקריאה נוספת על מנהרות חיזבאללה
מנהרה שלישית אותרה בגבול לבנון; נתניהו: חיזבאללה שוגה בהערכת כוחנו

שר הפנים של איטליה סלביני בסיור בגבול עם לבנון, 11 בדצמבר 2018. מערכת וואלה!
סלביני בסיור בגבול עם לבנון, אתמול/מערכת וואלה!

סלביני התגונן ולא חזר בו מדבריו על חיזבאללה, ששלח אלפים מלוחמיו אל סוריה השכנה. "זה מוזר לקרוא בעיתונים באיטליה על אנשים מסוימים שנדהמים מכך שאני קורא לטרוריסטים אסלאמיסטיים כמו שהם, טרוריסטים אסלאמיסטיים", אמר בסרטון שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו. "הבה נתן את המשקל האמתי למילים - אם אנחנו לא מזהים את היריב, אני לא אומר אויב אלא יריב, לעולם לא נוכל לנצח במשחק".

המחלוקת בתוך הממשלה מגיעה בזמן של מאבקי כוחות בין שתי המפלגת המרכיבות אותה, כשנראה שמאזן הכוחות נוטה לטובת מפלגתו של סלביני. לפי הסקרים, מפלגתו זוכה לאחוזי התמיכה הגבוהים ביותר. חלק מכלי התקשורת במדינה העריכו כי הוא רוצה להקדים את הבחירות לשנה הבאה כדי לבסס את כוחו, אולם הוא דוחה זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully