וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: נפתח במבצע חדש נגד הכורדים בסוריה בימים הקרובים

נשיא טורקיה אמר כי הצבא ינהל מבצע חדש נגד "הבדלנים הטרוריסטים" ממזרח לנהר הפרת, בצעד שעשוי לסבך את היחסים עם ארה"ב. הוא הבטיח כי החיילים האמריקנים לא על הכוונת

רויטרס

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר אתמול כי הצבא יפתח בימים הקרובים במבצע חדש ממזרח לנהר הפרת בסוריה נגד הכורדים. מבצע שכזה עשוי לסבך עוד יותר את היחסים המתוחים עם ארצות הברית, בעלת בריתה של טורקיה בנאט"ו. ארדואן הבהיר כי החיילים האמריקנים, שמוצבים באזור כחלק מתמיכתם בכוחות הנאבקים דאעש, לעולם לא יהוו מטרה. "אנחנו נפתח במבצע לטהר את אזור מזרח הפרחת מהטרוריסטים הבדלנים בימים הקרובים", אמר הנשיא בנאום שנשא.

למרות זאת, הפנטגון הביע הלילה (חמישי) דאגה מכך ואמר כי כל פעולה חד-צדדית בצפון סוריה היא "בלתי מתקבלת". דובר מטעם הפנטגון אמר כי ארצות הברית מחויבת לביטחונה של טורקיה לאורך גבולותיה, אולם הוא הדגיש כי המאבק בדאעש לא הושלם. הוא הוסיף כי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, שבהם חברים הכורדים, נותרו "שותף מחויב" למאבק בארגון הקיצוני.

לקריאה נוספת על הנושא
בעטו וצחקו: הכורדים זועמים על טורקיה אחרי התעללות בגופת לוחמת
ארה"ב מקימה כוח חדש בסוריה; טורקיה מאיימת: "על ארה"ב לבחור צד"

נשיא טורקיה ארדואן באנקרה, 8 בדצמבר 2018. רויטרס
עוד מבצע נגד הכורדים. ארדואן, בשבוע שעבר/רויטרס

לטענת טורקיה, המיליציה הכורדית בסוריה, ה-YPG, היא ארגון טרור המקושר למיליציה הכורדית בטורקיה, ה-PKK. היא דורשת תקופה ארוכה מוושינגטון להפסיק את התמיכה בה, אך הממשל האמריקני רואה בכורדים בעלי ברית חשובים במאבק בדאעש.

אנקרה השמיעה לאחרונה שוב ושוב את תסכולה מהעיכובים ביישום ההסכם עם ארצות הברית להוצאת לוחמי ה-YPG מהעיר מנבג', שממערב לנהר. היא אמרה בחודש שעבר כי היא רוצה שהוא ייושם במלואו עד סוף השנה. בחודש שעבר החלו צבאות טורקיה וארצות הברית בסיורים משותפים בצפון סוריה, אך שיתוף הפעולה נקלע לסיבוכים בשל הפגזה טורקית על יעדי הכורדים השולטים על חלקים נרחבים בצפון-מזרח סוריה, בגבול טורקיה.

(עדכון ראשון: 13:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully