וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחית רוסיה שמואשמת בריגול משתפת פעולה עם ה-FBI

11.12.2018 / 10:16

מריה בוטינה, שהתגוררה בוושינגטון והתחברה למפלגה הרפובליקנית ולאיגוד הרובאים, הסכימה להעביר מידע לרשויות. היא מואשמת בניסיון להשפיע על הפוליטיקה האמריקנית. חקירתה, בשלב זה, נפרדת מזו של מולר

עריכה: יוסי אלטר

מריה בוטינה, אזרחית רוסיה שנעצרה בחודש יולי והואשמה בניסיון להשפיע על הפוליטיקה בארצות הברית, הגיעה להסדר טעון וכעת היא משתפת פעולה עם החקירה. ההערכות הן כי בעקבות שיתוף הפעולה שלה, היא עשויה לקבל עונש קל שלא יעלה על שישה חודשים בכלא. הפרשה נפרדת מחקירת התובע המיוחד רוברט מולר, שחוקר שיתוף פעולה אפשרי בין קמפיין טראמפ לקרמלין.

אתמול מסרה התביעה לבית המשפט כי הגיעה להבנות עם צוות ההגנה של בוטינה, תושבת וושינגטון בת 30. שיתוף הפעולה שלה אמור להתמקד בעיקר בכך שתספק מידע על בן הזוג שלה, פול אריקסון, ועל האופן שבו יצרה קשר עם מפעילה הרוסי. לפי ההסכם, בוטינה "הסכימה לקשור קשר עם גורם בממשלת רוסיה ולפחות אדם אחד נוסף, כך שתפעל בארצות הברית תחת הנחיות של גורמים רשמיים רוסים מבלי להודיע על כך לתובע הכללי".

לקריאה נוספת על הפרשה
תומכת נשק שהופעלה מהקרמלין: אזרחית רוסיה מואשמת בריגול בארה"ב

מריה בוטינה, אזרחית רוסיה שמאושמת בריגול בארה"ב. אתר רשמי
רוסיה דורשת את שחרורה. בוטינה בתערוכת נשק/אתר רשמי

מטיוטת הסדר הטיעון עולה כי בוטינה נעזרה בבן הזוג שלה וקיבלה הנחיות ממפעיל רוסי, בנקאי לשעבר בשם אלכסנדר טורשין, וניסתה "לבסס קשים לא רשמיים עם אמריקנים בעלי השפעה בפוליטיקה האמריקנית. היא ניסתה להשתמש בקשרים אלה לטובת רוסיה".

בוטינה עדכנה את טורשין על הפעולות שלה ועל "הניתוח שלה את הנוף הפוליטי בארצות הברית" סביב בחירות 2016. בוטינה פיתחה קשרים קרובים עם המפלגה הרפובליקנית ועם איגוד הרובאים הלאומי (NRA). בנקודה אחת, טורשין ביקש ממנה לעזור לו להיכנס לכינוס השנתי של הארגון בשנת 2016, והיא עשתה זאת.

"השיטה הזו יכלה לשמש את הממשל הרוסי על מנת לחדור לתהליך קבלת ההחלטות בארצות הברית ולקדם סדר יום שנוגע לרוסיה", כתב סוכן FBI במסמך שהוצג בבית המשפט.

עורך דינה הכחיש תחילה כי היא "סוכנת" של מוסקבה, אלא סטודנטית ליחסים בינלאומיים "שניסתה להשתמש בתואר שלה כדי לקדם את הקריירה שלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא ארה"ב טראמפ במשחק פוטבול של הצבא, פילדלפיה, 8 בדצמבר 2018. רויטרס
טראמפ במשחק פוטבול של הצבא, בשבוע שעבר/רויטרס

ההסדר לא הזכיר מפורשות את הקמפיין של טראמפ, על אף שלאחר מעצרה נטען כי היא ניסתה לתווך לפגישה בין המועמד הרפובליקני לבין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. עם זאת, ברויטרס דווח לאחר חשיפת הפרשה כי היא הייתה תומכת טראמפ, שהתרברבה במסיבות בוושינגטון שהיא תוכל להשתמש בקשריה הפוליטיים כדי לעזור לאנשים להשיג משרות בממשל טראמפ. לא ברור אם היא תוכל לסייע לחקירתו של מולר, שאותה מכנה הנשיא "ציד מכשפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully