וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: אנחנו מסוגלים להרחיב את טווח הטילים שלנו

10.12.2018 / 13:27

בכיר במשמרות המהפכה אמר כי בידי טהראן טילים המסוגלים לפגוע במטרות במרחק של עד 2,000 ק"מ, אולם היא מחזיקה ביכולת להגדיל את הטווח. "אין לנו מגבלות טכניות"

עריכה: טל רזניק

איראן יכולה לייצר טילים בליסטיים עם טווח רחב יותר - כך צוטט היום (שני) אמיר עלי חג'יזדה, מפקד החטיבה האווירית במשמרות המהפכה, בסוכנות הידיעות פארס. זאת ברקע המתיחות עם ארצות הברית אחרי פרישתה מהסכם הגרעין והטלת הסנקציות.

לדבריו, בידי איראן יש כיום טילים המסוגלים להגיע לטווח של כ-2,000 קילומטרים, אך יש לה "את היכולת לייצר טילים עם טווח רחב יותר. אין לנו מגבלות מבחינה טכנית בתחום הטילים". לדבריו, "בסיסי האויב" נמצאים בטווח של 800 ק"מ מאיראן. בחודש שעבר הוא אמר כי בסיסי ארצות הברית באפגניסטן, קטאר ואיחוד האמירויות הערביות, וכן נושאות מטוסים אמריקניות במפרץ הפרסי, נמצאות בטווח הטילים של איראן.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: איראן הרחיבה את ניסויי הטילים שלה בניגוד להסכם הגרעין

טיל קרקע-אוויר מדגם סאיאד 2 משוגר בתרגיל של צבא איראן, 5 בנובמבר 2018. אי-פי, AP
איום הטילים מאיים על אירופה. שיגור במהלך תרגיל צבאי, בחודש שעבר/AP, אי-פי

באוקטובר שיגרו משמרות המהפכה טילים לעבר כוחות דאעש בסוריה בעקבות הפיגוע במצעד הצבאי שבו נהרגו 25 בני אדם, כמחציתם משורות משמרות המהפכה. אתמול דווח בגרמניה כי איראן הרחיבה משמעותית את ניסויי הטילים שלה במהלך השנה החולפת, במה שעשוי להוות הפרה של הסכם הגרעין.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פרש במאי מהסכם הגרעין שנחתם ב-2015. הוא דורש לכלול את סוגיית הטילים ומעורבותה של איראן בסכסוכים באזור, אולם טהראן דוחה זאת על הסף בשלב זה. היא גם מכחישה כי לטילים יש יכולת לשאת ראשי קרב גרעיניים, כפי שחוששים במערב. יתר המדינות החתומות על ההסכם - בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין - מנסות להצילו תוך פיצוי כלכלי לאיראן, שנתונה תחת סנקציות אמריקניות מחודשות, כולל על מגזר הנפט שלה.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully