וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: שלמה פילבר, עד המדינה נגד נתניהו, במגעים לייעץ לבנט ושקד

לוואלה! NEWS נודע שמקורבו לשעבר של רה"מ, ששימש תחתיו כמנכ"ל משרד התקשורת ולאחר מכן העיד נגדו בתיק 4000, קיים לאחרונה פגישות עם ראשי הבית היהודי, נפתלי בנט ואיילת שקד. פילבר משמש כיועץ אסטרטגי ובפגישות נידון שיתוף פעולה בבחירות. בנט: "לא נסגר שום דבר"

צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: ניב מעוז

פרסום ראשון: עד המדינה בתיק 4000 ומקורבו לשעבר של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלמה (מומו) פילבר, מצוי במגעים לשמש יועץ בכיר בקמפיין של מפלגת הבית היהודי בבחירות הבאות - כך נודע לוואלה! NEWS. לדברי גורמים פוליטיים, פילבר קיים בשבועות האחרונים כמה פגישות עם ראשי המפלגה, נפתלי בנט ואיילת שקד, בהם נידון שיתוף פעולה בבחירות הבאות, בדגש על הבאת קהלים חדשים מהציבור הדתי וניתוח סביבת הפעולה של נתניהו, שעמו פילבר עבד יותר מ-20 שנה.

פילבר, עורך דין במקצועו, נחשב במשך שנים לאחד מיועציו הקרובים של נתניהו, והוא ליווה אותו לסירוגין בתפקידים שונים במשך יותר מ-20 החל מ-1996. הוא חובש כיפה, שימש בעבר מנכ"ל מועצת יש"ע, ונחשב לדמות בולטת ובעלת השפעה בקרב חוגי הימין.

בנט הכחיש שנסגרו דברים עם פילבר ואמר, "אנחנו פוגשים המון ספקים אפשריים, לא סגרנו איתו שום דבר. אם יש לכם המלצות ליועצים טובים, אתם מוזמנים לפנות אלינו"

שלמה פילבר בחקירה, 21 בפברואר 2018. מוטי מלרוד, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
השפעה בימין. פילבר בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מלרוד, הארץ

בבחירות 2015 מינה אותו נתניהו לתפקיד ראש מטה הבחירות של הליכוד. הוא נחשב למומחה בניתוח דעת קהל ולשיטות שעוקפות את התקשורת הממוסדת באמצעות מסרונים ושיחות טלפון מוקלטות. לזכותו של פילבר, בין השאר, נזקף המאמץ המרוכז שהליכוד ניהל בישורת האחרונה של קמפיין 2015 שהתמקד בעיקר בבוחרי הבית היהודי והעביר כ-3-4 מנדטים מהבית היהודי לליכוד בימים האחרונים לקראת הבחירות - ובסופו של דבר הובילו לניצחונו של נתניהו.

עוד באותו נושא

"פילבר אמר לחוקריו: בנימין נתניהו הורה לי לפעול עבור בזק"

לכתבה המלאה
פתיחת מושב הכנסת 15 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
יחסים עכורים. בנט ונתניהו/ראובן קסטרו

אחרי הבחירות הקודמות מינה נתניהו את פילבר למנכ"ל משרד התקשורת, שם, לפי החשד, סייע לקדם מדיניות שמקלה עם בזק - נושא שנמצא במוקד חקירת תיק 4000, פרשת "בזק-וואלה". לאחר כמה חודשי חקירה, שבהן הושעה מתפקידו במשרד התקשורת, חתם על הסכם עד מדינה, במסגרתו מסר מידע נגד נתניהו ושאול אלוביץ' ובתמורה - הוסכם להעמידו לדין משמעתי בלבד. מאז, שב לעבוד בייעוץ אסטרטגי ותקשורתי פרטי, ובבחירות המקומיות האחרונות הריץ קמפיינים זוכים לראשות העיריות בנתניה, אשדוד ונס ציונה.

בעקבות הסכם עד המדינה שחתם עליו, יחסיו עם נתניהו עלו על שרטון ונמצאים כיום בנתק מוחלט. לקראת הבחירות הבאות, הוא מצוי במגעים לחבור לבנט ושקד, שעבדו גם הם שניהם בעבר עם נתניהו, אך בשנים האחרונות היחסים ביניהם ידועים כעוינים ועכורים.

מהבית היהודי נמסר בתגובה כי "בדומה לשאר המפלגות, בכירי הבית היהודי מקיימים בחודשים באחרונים פגישות עם מגוון רחב של אנשי מקצוע כדי לבחון עבודה משותפת בקמפיין הבחירות. בין השאר, נפגשו גם עם מומו פילבר שעבד עם מועמדים רבים בבחירות המוניציפאליות, כמו גם עם גורמים רבים נוספים".

שלמה פילבר לא הגיב לפניית וואלה! NEWS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully