וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל לעיתון סעודי: המשך פעילות חיזבאללה יביא להידרדרות

10.12.2018 / 9:49

תא"ל מנליס הזהיר בעיתון א-שרק אל-אווסט כי פעולות ארגון הטרור השיעי בתמיכת איראן יביא ל"פגיעה כפולה מזו שהייתה בדאחיה בשנת 2006, בכל שטח לבנון". מנליס אמר כי כוחות האוויר, הים והיבשה במוכנות להתמודד עם כל הידרדרות. "אין לחיזבאללה יכולת לכבוש את הגליל"

עריכה: טל רזניק

דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס האשים היום (שני) את ההנהגה הלבנונית באחריות לפעילות חיזבאללה בשירות איראן משטח המדינה. העיתון הסעודי א-שרק אל-אווסט ציטט את מנליס ואמר כי "המשך הפעילות הזו יביא להידרדרות ביטחונית ומה שקרה בדאחיה בבירות במלחמת לבנון השנייה יהיה יכפיל עצמו ויגיע לכל יתר לבנון". מנליס הוסיף כי כי לצד הכוחות שמבצעים את החיפושים אחר המנהרות שבנה חיזבאללה בכפרי הדרום וחודרות את הגבול הישראלי, נמצאים כוחות האוויר, הים והיבשה במוכנות להתמודד עם כל הידרדרות.

בדבריו הוסיף מנליס כי "עברנו 12 שנים של שקט מול לבנון מאז המלחמה ב-2006, אנחנו מעוניינים שהשקט הזה יימשך 12 שנים נוספות, ויותר מכך-20-25 שנים. אבל אנחנו נחושים לחסל את הסכנה הביטחונית שמהווה איום עלינו. המנהרות הן חלק מתוכנית התקפה שהכין חיזבאללה תחת הכותרת 'כיבוש הגליל'". בתשובה לשאלה, אם ישראל לוקחת ברצינות את איומי חיזבאללה לכיבוש הגליל, ואם יש לו את היכולת לעשות את זה, השיב מנליס: "כמובן שלא, הוא לא יכול ואנחנו לא נאפשר לו. במצב הטוב ביותר שלו הוא יצליח לכבוש כפר או לכתר כפר אחר ולאיים על קטע קטן מכביש 90. אנחנו לא מזלזלים בשום דבר. הכנו את עצמנו לתגובה קשה, עוצמתית ומהדהדת על כל ניסיון כזה".

מבצע מגן צפוני - 9/12. רויטרס, רויטרס
חייל צה"ל בגבול לבנון, השבוע/רויטרס, רויטרס

עוד אמר מנליס כי "האחריות על כך היא לא רק של חיזבאללה אלא גם על שני 'העונים'- הנשיא מישל עון ומפקד הצבא ג'וזיף עון- וראש הממשלה סעד אל-חרירי ושאר המנהיגים שחיזבאללה משקר להם, ושיש כאלה שאומרים שהם יודעים אבל עוצמים עינים. חיזבאללה מבצע את ההוראות של קאסם סלימאני כדי לבנות איום חדש על ישראל, הפעם מלבנון. בנוסף לטילים ומפעלי הנשק הם בונים מנהרות. במשך ארבע שנים הם בונים בלי הפסקה. עד יום שלישי האחרון הם עבדו שם. אנחנו גילינו שתי מנהרות".

ביוש שבת איתר צה"ל מנהרה נוספת של חיזבאללה בגבול לבנון. כוחות צה"ל מלכדו את המנהרה, החודרת לשטח ישראל. ראשי המועצות באזור עודכנו בדבר מציאת המנהרה, אך מנליס הדגיש כי "בשום שלב המנהרה לא היוותה איום על אזרחי ישראל". עוד הוסיף כי צה"ל פועל הנדסית בשלושה אתרים בגבול הצפון.

עוד באותו נושא

מבצע "מגן צפוני": אותרה מנהרה נוספת שחדרה לשטח ישראל

לכתבה המלאה
כוח צה"ל בגבול לבנון. דובר צה"ל
כוח צה"ל בגבול הצפון, בשבוע שעבר/דובר צה"ל

לא רק ההנהגה הלבנונית הוזהרה בדבריו של מנליס, אלא גם האוכלוסיה המקומית בדרום לבנון. דובר צה"ל הזהיר את תושבי כפרי הדרום שנבנות מנהרות מתחת לבתיהם ומוקמים מחסני נשק ביניהם, על כך שצה"ל יתקפו את האתרים האלה. "קאסם סלימאני יושב שבע רצון בטהראן, חסן נסראללה יציב בבירות, ושניהם שמים את לבנון ואת הלבנוניים כבני ערובה בידיהם. ההנהגה הלבנונית עוצמת עיניים. חלק מכוחות צבא לבנון הרשמי משתפות פעולה עם חיזבאללה ונחשבות שותפות שלו בפעילות. כולם נושאים באחריות לכל הידרדרות שעלולה להתרחש מכך".

מבצע "מגן צפוני" נפתח ביום שלישי בשבוע שעבר במטרה לחשוף ולנטרל את המנהרות ההתקפיות של הגבול שיעי משטח לבנון. עוד באותו היום חשף צה"ל מנהרה שנחפרה ממפעל בלוקים בכפר כילא שבדרום המדינה לשטח ישראל, ובעקבות הפעילות ההנדסית של צה"ל במקום הוכרזה גזרת מטולה כשטח צבאי סגור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully