וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיסרית העתידית של יפן בלחץ: "לא בטוחה ביכולתי לשרת את העם"

מסאקו, רעייתו של יורש העצר, תהפוך לקיסרית בשנה הבאה עם פרישת אקהיטו, אך היא מודה כי היא חוששת מהלחץ הרב שמופעל עליה. הדיפלומטית לשעבר סובלת מהפרעת הסתגלות, ורופאיה קראו לאפשר לה להחלים כראוי. "יש עליות ומורדות במצב שלה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הנסיכה היפנית מסאקו, שתהפוך בשנה הבאה לקיסרית, הודתה היום (ראשון) כי חשה "חוסר ביטחון" בנוגע לכך, אולם היא הבטיחה לעשות כל שביכולתה כדי לשרת את המדינה. היא תהפוך לקיסרית באפריל, כשבעלה, יורש העצר נארוהיטו, יירש את אביו אקהיטו בן ה-84. האחרון, באופן נדיר בהיסטוריה של יפן, מוותר על כס הקיסרות בשל גילו המתקדם ומצבו הבריאותי. הנסיכה למדה באוניברסיטאות המכובדות הארוורד ואוקספורד והיא עשתה קריירה מכובדת בתור דיפלומטית בטרם נישואיה ב-1993. עם זאת, היא מתקשה להתמודד עם החיים בארמון השמרני בטוקיו.

"במחשבה על הימים שלפניי, אני לעתים חשה חוסר ביטחון לגבי היכולת שלי לשרת את העם", אמרה בהצהרה לרגל יום הולדתה ה-55. "עם זאת, אני אעשה הכול כדי לתרום לאושר שלהם". היא אמרה כי היא נרגשת מאוד ו"חשה נוסטלגיה" ברקע הפרישה הקרובה של הקיסר. רופאיה אמרו כי היא סובלת מהפרעת הסתגלות הקשורה לעתים לדיכאון או לחרדה. היא סיפרה כי מצבה משתפר בהדרגה. "אני שמחה מאחר שאני יכולה לבצע יותר דברים רשמיים מאשר בעבר, לאט לאט", אמרה.

רופאיה אמרו בהודעה נפרדת כי חשוב שהנסיכה תוכל להמשיך בטיפול שלה ושלא תהיה נתונה ללחץ רב מדי. "היא עדיין במסלול ההתאוששות ויש עליות ומורדות במצב שלה", מסרו.

לקריאה נוספת
לראשונה זה 200 שנה: קיסר יפן יפרוש מתפקידו בעודו בחיים

יורש העצר של יפן נארוהיטו ואשתו הנסיכה מסאקו, טוקיו, 9 בדצמבר 2018. רויטרס
הכירו במסיבת תה. יורש העצר והנסיכה מסאקו בארמון בטוקיו, היום/רויטרס

הזוג הקיסרי לעתיד נפגש במסיבת תה של נסיכה ספרדית ב-1986.באותה תקופה, היא עברה מבחנים שהכשירו אותה לשרת כדיפלומטית בכירה. היא הייתה מודאגת מהצטרפותה למשפחה הקיסרית, אך הסכימה להינשא לנרהויטו ב-1993. היא סיפרה שהסכימה לכך אחרי שהוא הבטיח לה כי הוא "יגן עליה למשך כל חיי".

הם היו נתונים ללחץ להביא לעולם יורש זכר, על אף שהייתה להם בת, הנסיכה איקו, שנולדה ב-2001. ב-2004 יורש העצר סיפר לכתבים כי רעייתו התישה את עצמה בניסיונה להסתגל לחיים בארמון. הנסיכה נותרה רוב הזמן מחוץ לעיני הציבור, אולם בשנים האחרונות היא השתתפה ביותר ויותר אירועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully