וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה 200 שנה: קיסר יפן יפרוש מתפקידו בעודו בחיים

אקיהיטו יפרוש בגיל 83 מתפקידו ב-2019 עקב החמרה במצבו הרפואי. ההליך החריג גובה בחוק מיוחד שנועדה לממש את רצון הקיסר לעזוב את ההנהגה, העוברת בירושה במשפחתו זה יותר מ-2,600 שנה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידיאו: נאום הפרישה של קיסר יפן, אקיהיטו, שנה שעברה)

קיסר יפן אקיהיטו יפרוש מתפקידו בעוד כשנה וחצי בשל מצבו רפואי - כך הכריזה היום (שישי) המועצה הקיסרית. זאת תהיה הפעם הראשונה זה 200 שנה שבה קיסר יפן פורש מהכס בעודו בחיים.

ההחלטה על כך נמסרה על ידי ראש הממשלה, שינזו אבה, שאמר כי הוא "התרגש עמוקות מהליך קבלת ההחלטות הפשוט" שהתקיים בפגישה המיוחדת של המועצה ובסופה נקבע כי אקיהיטו בן ה-83 יפרוש מ"כס החרצית", כפי שמכונה הקיסרות היפנית, ב-30 באפריל 2019.

את תפקידו יירש יום למחרת בנו הבכור, הנסיך נארוהיטו, בן 57, שימשיך את השושלת של משפחת המלוכה הוותיקה ביותר בעולם, המחזיקה בכס כבר יותר מ-2,600 שנה. "הממשלה תנקוט את מירב המאמצים כדי להבטיח שהאנשים ביפן יוכלו לחגוג את פרישת הקיסר ואת הכתרת הנסיך הנבחר", הוסיף אבה. המהלך נחשב כה חריג בקיסרות, עד כי היה צריך לחוקק חוק מיוחד שיאפשר את הפרישה באופן חד-פעמי.

נאום הפרישה של קיסר יפן אקיהיטו. רויטרס
אחד העיתונים הקדיש גיליון פרישה מיוחד לקיסר אקיהיטו. הודעת הפרישה, בשנה שעברה/רויטרס

החדשות בנוגע למהלך פורסמו בשערי העיתונים במדינה, ואחד מהם אף הקדיש לאירוע מהדורה מיוחדת. עם הפרישה יסתיים עידן הייסי, שהחל עם כניסתו לתפקידו של אקיהיטו לפני כ-30 שנה. הקיסר זעזע את יפן בשנה שעברה כשאותת על רצונו לפרוש מהכס, בעקבות הטיפולים הרפואיים שעבר כדי לרפא את סרטן הערמונית שבו לקה וכן בעקבות ניתוח לב שעבר.

אקיהיטו הוא האדם ה-125 לשבת בכס החרצית, שהוקם על ידי הקיסר ג'ימו. הוא הקיסר הראשון שנושא בתפקיד ללא סמכויות פוליטיות כלל, זאת לאחר שאביו היה האחרון שנשא בכוח פוליטי במסגרת הכס. הוא זוכה לאהדה רבה מהעם היפני מאז שהחל בתפקיד, זאת משום שהשתמש בתפקידו כדי לרפא את פצעי מלחמת האזרחים שפרצה כשהיה בן 11. למרות שהיה מנוע מלדבר על נושאים פוליטיים, בציון 70 שנה לכניעת יפן, הביע "חרטות עמוקות" על פעולות המדינה במלחמת העולם השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully