וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עגום: ספינת הפליטים האחרונה בים התיכון משביתה את פעילותה

7.12.2018 / 14:47

בשל לחץ של איטליה ומדינות אחרות ביבשת, הודיע ארגון רופאים ללא גבולות כי "אקווריוס", שחילצה עשרות אלפי בני אדם מאז 2016, לא תצא למשימות נוספות. "היינו תחת קמפיין הכפשה והשמצה מתמשך"

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

ספינת הפליטים האחרונה המופעלת על ידי ארגוני סיוע בים התיכון הפסיקה את פעילותה - כך הודיע אתמול (חמישי) ארגון רופאים ללא גבולות, שהפעיל את "אקווריוס". הוא האשים את איטליה ומדינות נוספות בהחלטה לסיים את משימות חילוץ הפליטים.

"זהו יום עגום", מסר מנכ"ל הארגון, נלק מנדה, בהצהרה. "משמעות הדבר היא יותר מקרי מוות בים, שאותם ניתן למנוע, ללא תיעוד". עוד אמר כי ההחלטה היא תוצאה של "קמפיין הכפשה, השמצה ושיבוש מתמשך" נגד רופאים ללא גבולות וארגון "SOS הים התיכון" שאותה מובילה ממשלת איטליה בתמיכת מדינות אחרות באירופה. הארגון אמר כי ההאשמות ולפיהן ספינת הסיוע סוחרת בפסולת ומעורבת בפעילויות פליליות אחרות הן "אבסורדיות".

לקריאה נוספת בנושא
משבר בים התיכון: איטליה סוגרת את נמליה - ומאות מהגרים תקועים בים

מהגרים על ספינת הסיוע אקווריוס, בסמוך לחופי איטליה, 10 ביוני 2018. רויטרס
מהגרים על אקווריוס, בסמוך לחופי איטליה, יוני/רויטרס

שר הפנים של איטליה מתאו סלביני סגר שוב ושוב את נמליה המדינה לעגינת האקווריוס ואילץ אותה לחפש יעדים אחרים כשעשרות מהגרים שחולצו מלב ים על סיפונה. הוא אומר שעל מדינות אחרות באיחוד לשאת בנטל יחד עם איטליה וטוען כי ספינות ההצלה מעודדות את המהגרים לחצות את הים בדרכם לאירופה.

על אף שהיקף ההגירה דרך הים לאירופה ירד משמעותית בהשוואה לזה של שיא משבר ההגירה ב-2015, ההשלכות הפוליטיות שלו עדיין מורגשות היטב.

הספינה נחנכה בפברואר 2016 וחילצה יותר מ-30 אלף איש במים הבינלאומיים שלחופי לוב, איטליה ומלטה. היא נותרה בנמל מארסיי מאז 4 באוקטובר, כשהעבירה 58 מהגרים למלטה במשימתה האחרונה. ארגון רופאים ללא זכויות אדם מעריך כי 2,133 איש מתו בניסיונם לחצות את הים התיכון, רובם יצאו מלוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully