וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

270 אלף דולר על חדרים במלון טראמפ: כך ניסתה סעודיה לשנות חוק בארה"ב

מסמכים שהגיעו לידי וושינגטון פוסט מראים כי לוביסטים מטעם ריאד מימנו את עלויות הלינה של עשרות יוצאי צבא במלון של הנשיא בוושינגטון. אלו, מבלי שידעו עבור מי הם פועלים, הפגינו נגד חוק שמאפשר לתבוע ממשלות זרות על טרור. "שילמנו לטראמפ"

רויטרס

לוביסטים סעודים העבירו חלק מעסקיהם למלון של הנשיא דונלד טראמפ אחרי ניצחונו בבחירות ב-2017 ושילמו על יותר מ-500 לילות במשך יותר משלושה חודשים במלון שבוושינגטון הבירה - כך דיווח הלילה (חמישי) הוושינגטון פוסט. עד דצמבר 2016, הלוביסטים לנו במלונות בווירג'יניה הצפונית.
הלוביסטים, שנתמכו על ידי ממשלת ערב הסעודית, בזבזו יותר מ-270 אלף דולר על מלון טראמפ הבינלאומי, ואירחו עשרות יוצאי צבא שהובאו על מנת להפגין נגד חוק שעבר בקונגרס ומאפשר למשפחות קורבנות 11 בספטמבר להגיש תביעות נגד ריאד וממשלות זרות אחרות.

לפי הדיווח, הזמנת הלילות במלון טראמפ זכתה בהנחות. לפי המארגנים, זאת הייתה הסיבה שבגללה הם העבירו את עסקיהם לשם. חלק מהווטרנים ששוחחו עם הוושינגטון פוסט אמרו כי הם לא היו מודעים לכך שהם פועלים למען האינטרסים של הממלכה הסונית, שיחסיה הקרובים עם וושינגטון נתונים תחת זכוכית מגדלת מאז רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י בטורקיה לפני חודשיים.

"אמרתי, אה, ניצלו אותנו כדי לתת לטראמפ כסף'", תיאר הנרי גרסיה, יוצא הצי הגר בסן אנטוניו, את תגובתו כשגילה מי מימן את הטיול. המארגנים אמרו לעיתון כי הם היו גלויים לגבי זהות המקור שמימן את הסיורים.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ: למרות רצח חאשוקג'י, הברית עם סעודיה חשובה לנו ולישראל

המלון של דונאלד טראמפ בוושינגטון. עמרי נחמיאס, מערכת וואלה! NEWS
יותר מ-500 לילות בשלושה חודשים. מלון טראמפ בוושינגטון/מערכת וואלה! NEWS, עמרי נחמיאס

מסמכים שהגיעו לידי הוושינגטון פוסט הראו כי גורמים סעודיים שילמו על לינת שש קבוצות אנשי צבא לשעבר במלון טראמפ בין דצמבר 2016 לפברואר 2017, אחרי שהקונגרס עקף וטו שהטיל הנשיא לשעבר ברק אובמה. למרות מאמצי הלוביסטיים, לא היה שינוי בחוק וחלק מאנשי הצבא לשעבר שהיו מעורבים אמרו כי לא היה ברור לאיזה שינויים ציפתה אותה קבוצה שארגנה את הסיורים.

הנשיא התמודד עם ביקורת על קשריו עם ארגונו, שאירח לעתים אנשי עסקים מארגונים רפובליקניים וקבוצות התומכות בו, כמו גם חברי ממשלות זרות. עסקיו עומדים גם במרכז חקירת התובע המיוחד רוברט מולר, ועורך דינו לשעבר של טראמפ חשף שיחות שהתקיימו עם מוסקבה בזמן הקמפיין על הקמת גורד שחקים בבירת רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully