וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת איטליה פירקה את הנהגת המאפיה הסיציליאנית

5.12.2018 / 21:26

46 אנשים נעצרו במבצע נרחב של הרשויות נגד הקוזה נוסטרה, ששמו את ידיהן על הבוס החדש סטימו מינאו בן ה-80. הוא נבחר להנהיג את משפחת הפשע אחרי שהמנהיג הקודם מת בכלא. "הקוזה נוסטרה לא זונחת את חוקיה"

רויטרס

הרשויות באיטליה אמרו אתמול (שלישי) כי הן פירקו את ההנהגה החדשה של המאפיה הסיציליאנית כשעצרו 46 אנשים, בהם מי שנחשב לבוס החדש של הקזה נוסטרה. המשטרה קבעה, על בסיס האזנות סתר, כי סטימו מינאו נבחר לראשות ה"קופולה", כיורשו של סלבטורה "טוטו" ריינה שמת בכלא בשנה שעברה.

הבחירה החשאית במינאו התקיימה במפגש של ראשי המאפיה בעיר פלרמו ב-29 במאי. זו הייתה אסיפה ראשונה מסוגה זה שנים רבות ובסופה נבחר מינאו בן ה-80. ראש היחידה למאבק בפשע המאורגן, פדריקו קפיירו דה ראו, אמר כי בחירתו הייתה משמעותית מאחר שהיא מוכיחה שמרכז הכוח של הקזה נוסטרה עבר לפלרמו. תחת הנהגתו של ריינה, "הבוס של הבוסים", בסיסה של המאפיה היה בעיירה קורלאונה, ששימשה את סדרת ספרי וסרטי "הסנדק".

המשטרה אמרה כי פורום הקופולוה הוקם בשנות ה-50 ושימש גוף קבלת ההחלטות של משפחות המאפיה בסיציליה ובארצות הברית. בשנות ה-80, הוא היה לפחות קוליגיאלי בשל השליטה של ריינה ולמעשה חדל מלהתקיים לאחר מעצרו ב-1993. החוקרים טוענים כי מינאו ניסה לשקם את מבנה ההנהגה ולשוב לעקרונות חלוקת השטח ודרכי התקשורת שהכתיבו בעבר את העסקאות בין המשפחות השונות.

עוד על המאבק במאפיה האיטלקית
המאפיונר הבכיר הסתתר בדירת פאר במשך 15 שנה. ואז זה נגמר
"סוף למסיבה": משטרת רומא השתלטה על שמונה אחוזות של המאפיה

ראש ה"קוזה נוסטרה" במהלך מעצרו בסיציליה 4 בדצמבר 2018. AP
חזר להנהיג את המאפיה אחרי שישב בכלא. מינאו נעצר, אתמול/AP

התובע של פלרמו, פרנצ'סקו לו ווי, אמר כי מינאו כבר ריצה עונש מאסר ממושך בשל קשריו למאפיה ולפשעים אחרים אחרי שהורשע במשפטים הגדולים נגד הקזה נוסטרה בשנות ה-80 וה-90. לדבריו, בתור זקן השבט, הוא זכה לכבוד רב. "זה סימן לכך שהקוזה נוסטרה לא זונחת את חוקיה", אמר התובע במסיבת עיתונאים. "למרות ההרשעות, למרות המשפטים, אנשים חשובים יכולים לשוב לתפקידים הכי חשובים ברגע שבו הם משתחררים". העצורים חשודים בקשרים למאפיה, בסחיטה, בעבירות נשק ובעבירות אחרות.

אחרי מעצרו של ריינה ב-1993, המאפיה הסיציליאנית איבדה מכוחה לטובת ארגוני פשע אחרים בדרום איטליה, אך המשיכה בהאצת פעילויותיה הפיננסיות והעסקיות ואף החלה לקשור קשרים עם משפחות אחרות. "זה מה שעולה מחקירות אחרות", אמר דה ראו. שר הפנים של איטליה מתאו סלביני הילל את המבצע כ"יוצא דופן" ואמר כי "פורקה ה'קופולוה החדשה' של הקוזנה נוסטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully