וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מתרגש מההשמצות ונחוש לחזור להנהגה: מפגן הכוח של גדעון סער

3.12.2018 / 20:08

בכיר הליכוד הדליק נרות באור יהודה עם פעילי המפלגה וזכה לתמיכה רבה. "מאז שחזרתי אני חשוף להשמצות והכפשות אבל אני לא מתרגש מזה, ונחוש לחזור לצמרת קבלת ההחלטות", אמר לנוכחים בנאום ממלכתי. על ההמלצות נגד נתניהו בתיק 4000 אמר: אין לפגוע בחזקת החפות העומדת לו

לא מתרגש מההשמצות ונחוש לחזור להנהגה: מפגן הכוח של גדעון סער/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

בצל המתיחות הקשה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בכיר הליכוד סער אירח הערב (שני) הדלקת נר חנוכה עם מאות פעילים ותומכים באור יהודה במה שנראה כמפגן כוח. במהלך נאום שנשא מול הנוכחים התייחס להשמצות ולהכפשות שספג לטענתו מאז שהודיע על חזרתו לפעילות ציבורית ופוליטית. "ליוויתם אותי בכל מקום, תמכתם אותי, חיזקתם אותי. אני רואה שאתם נפגעים כשמנסים לפגוע בי", פנה לפעילים.

לדבריו, "מאז שחזרתי אני חשוף להשמצות והכפשות ואתם רואים את זה בקבוצות הווטסאפ ומסרונים אנונימיים. אבל אני לא מתרגש מזה". בכיר הליכוד פנה לקהל והוסיף: "אני מציע גם לכם לא להתייחס להשמצות, להתעלם מלשון הרע, כשאתם רואים שנאת חינם תשתדלו להרבות באהבת חינם כי זו הרוח שאנחנו רוצים להביא". סער ביקש מהנוכחים שלא להיגרר לשיח הכפשות והצהיר על כוונתו לשוב לצמרת קבלת ההחלטות במדינה. "יש לדבר רק חיובי כי ברוח החג מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך. את התשובה להשמצות נתן בקלפיות בבוא העת. אני נחוש לחזור לצמרת קבלת ההחלטות במדינה".

בנאום ממלכתי גיבה סער את נתניהו בצל המלצות המשטרה נגדו על שוחד בתיק 4000. "אלה אינם ימים קלים. פרסום המלצות המשטרה מחייב להזכיר כי חזקת החפות הקיימת לכל אזרח עומדת גם לראש הממשלה בנימין נתניהו. אין לפגוע בזכות זו. כמו גם בזכות להליך הוגן על ידי חריצת דין מוקדמת בתקשורת או בכיכר העיר".

טקס הדלקת נר שני של חנוכה במעמד גדעון סער באור יהודה, 3 בדצמבר 2018. ניב אהרונסון
מפגן כוח למרות המתיחות עם נתניהו. סער בהדלקת הנרות, הערב/ניב אהרונסון

בפתח דבריו הודה סער לחברי הליכוד שהגיעו לתמוך בו. בהם שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, חיים כץ וח"כים נוספים. "ריגשתם אותי הערב. אין לי לשכת שר ועוזרים. יש לי רק חברים", אמר. לפניו עלה לנאום באירוע השר כץ שפנה לסער ואמר: "חזרת הביתה לחזק את נבחרת הליכוד. אתה כוח משמעותי".

למרות העוינות המופגנת מצד נתניהו הגיעו לאירוע כאמור שורה של חברי כנסת מהמפלגה בהם: שרן השכל, מיקי זוהר, יואב קיש, ענת ברקו, אבי דיכטר, אורן חזן, נורית קורן ויהודה גליק. עוד משתתפים ראשי רשויות מהליכוד: ראש עיריית בת ים הנכנס צביקה ברוט וראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל וכן נציגי המתנחלים בליכוד ועשרות פעילים בכירים במפלגה. מי שהנחה את הערב היה ראש עיריית בת ים הנכנס צביקה ברוט, שסער תמך במועמדותו לראשות העיר לעומת נתניהו שתמך בראש העיר היוצא יוסי בכר בניגוד לעמדת הליכוד.

עוד באותו נושא

נתניהו: ההמלצות לא מפתיעות, וגם לא העיתוי השקוף של פרסומן

לכתבה המלאה
שר הרווחה חיים כץ משתתף בטקס הדלקת נר שני של חנוכה במעמד גדעון סער באור יהודה, 3 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
"אתה כוח משמעותי". השר כץ, הערב/ניב אהרונסון

סער נשא נאום מדיני ימני במיוחד ואמר כי הרשות הפלסטינית "צריכה בעתיד להיות קשורה בירדן". הוא גיבה את ממשלות הליכוד בראשות נתניהו ואמר כי יש להן זכויות גדולות בשמירה על ארץ ישראל וביטחון ישראל. "צריך לבנות את העתיד. יש לנו הזדמנות להציע כיוונים חדשים - לבנות בירושלים היהודית, לחתור להטלת הריבונות שלנו על אזורי ההתיישבות ביהודה ושומרון ובקעת הירדן, יש להוריד מהפרק הקמת מדינה ערבית נוספת בלבה של ארץ ישראל, יש להציג מתווה מדיני אזורי".

על ממשל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא "גילה בשנתיים האחרונות תפיסה מפוכחת לסכסוך וידידות אמת למדינת ישראל. אני מקווה ואני משוכנע בשם כולנו שהממשל הנוכחי לא יחזור על שגיאות של ממשלים קודמים וילך בדרך אחרת. הפתרון אינו יכול לכלול הקמת מדינה ערבית נוספת בלב ארצנו. מדינה כזאת רק תרחיק את השלום תערער את הביטחון ותפגע ביציבות. מדינה פלסטינית היא הבעיה. היא לא הפתרון. וזאת רק אחת הסיבות מדוע חשוב שהליכוד ימשיך להוביל את מדינת ישראל".

סער התייחס להחלטה של ממשלת ישראל למנוע את ההתבססות האירנית בסוריה וכינה אותה "נכונה ונבונה". הוא הוסיף כי "אין לאפשר לחיזבאללה לייצר או לצבור מלאי של טילים מדויקים שישנו את פניו של העימות הבא. אני שב וקורא למהלומת מנע על מפעלי הטילים המדויקים של חיזבאללה בלבנון. אם נאחר לפעול - חלון ההזדמנויות עלול להיסגר. לכן אתמוך ואגבה החלטה חיונית כזו אם תתקבל".

טקס הדלקת נר שני של חנוכה במעמד גדעון סער באור יהודה, 3 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
מוקף בתומכים. סער בהדלקת הנרות, הערב/ניב אהרונסון

בכיר הליכוד הואשם בחודש שעבר על ידי ראש הממשלה נתניהו ב"פוטש" "קנוניה" ו"מזימה" להדחתו. נתניהו טען כי קיבל מידע לפיו סער דן עם הנשיא ריבלין באפשרות להשתמש בחקירות הפליליות של נתניהו כעילה להדחתו ולהטלת הרכבת הממשלה על מישהו אחר. סער הכחיש בתוקף את טענות נתניהו ומקורביו אך ראש הממשלה החל לקדם בעקבות הדברים את מה שמכונה "חוק גדעון סער". תיקון חקיקה שנועד להגביל את שיקול דעתו של הנשיא ולחייב אותו להטיל את הרכבת הממשלה על ראש מפלגה ולא ח"כ, ולחסום את האפשרות שסער ימונה במקומו.

חבר הכנסת מיקי זוהר בטקס הדלקת נר שני של חנוכה במעמד גדעון סער באור יהודה, 3 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
הגיע לאירוע למרות העוינות המופגנת מצד נתניהו לסער. ח"כ זוהר, הערב/ניב אהרונסון
טקס הדלקת נר שני של חנוכה במעמד גדעון סער והרב יצחק דוד גרוסמן ממגדל העמק באור יהודה, 3 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
"לא מתייחס להכפשות". סער לצד הרב גרוסמן, הערב/ניב אהרונסון
טקס הדלקת נר שני של חנוכה במעמד גדעון סער באור יהודה, 3 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
"אין לי לשכת שר ועוזרים יש לי רק חברים". ח"כ השכל, הערב/ניב אהרונסון
טקס הדלקת נר שני של חנוכה במעמד גדעון סער באור יהודה, 3 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
"אני נחוש לחזור לצמרת קבלת ההחלטות במדינה". סער, הערב/ניב אהרונסון
טקס הדלקת נר שני של חנוכה במעמד גדעון סער באור יהודה, 3 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
"אני רואה שאתם נפגעים כשמנסים לפגוע בי". שלט תמיכה בסער באירוע, הערב/ניב אהרונסון
ח"כ יהודה גליק בטקס הדלקת נר שני של חנוכה במעמד גדעון סער באור יהודה, 3 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
ח"כ גליק, הערב/ניב אהרונסון
ח"כ אבי דיכטר בטקס הדלקת נר שני של חנוכה במעמד גדעון סער באור יהודה, 3 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
ח"כ דיכטר, הערב/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully