וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר העימות הפומבי: שקד ומנדלבליט דנו בנושא דינה זילבר

3.12.2018 / 18:13

שרת המשפטים והיועמ"ש קיימו פגישת עבודה בכנסת שבה נידון העימות בין שקד לזילבר בוועדת הכלכלה. מסתמן כי השניים מעוניינים לפתור את הסכסוך המתוקשר ולהימנע מעימות פומבי נוסף

רוני כנפו

שרת המשפטים איילת שקד והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קיימו היום (שני) בכנסת פגישת עבודה, בה נידון העימות בין שקד לבין המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר. הפגישה, שעסקה גם בנושאים אחרים, התקיימה לאחר שהבוקר התעמתו השתיים בוועדת הכלכלה. כעת נראה שגם בלשכת השרה וגם בלשכת היועץ מעוניינים לפתור את הסכסוך ולא לשחזר את המעמד שבו הן מתעמתות בפומבי.

זילבר הייתה אמורה להגיע היום לדיון בוועדה לביקורת המדינה בנושא "מעמד שומרי הסף". הגעתה המיועדת משכה תשומת לב רבה, ואמש הודיע משרד המשפטים כי היועץ מנדלבליט יגיע לדיון בעצמו. זילבר נשלחה לדיון בפרופיל נמוך יותר בנושא הסכם החלב בוועדת הכלכלה. לאחר הודעת משרד המשפטים הודיעה שרת המשפטים כי היא משתמשת בסמכותה לפי תקנון הכנסת, ותייצג בעצמה את עמדת משרד המשפטים.

איילת שקד ודינה זילבר במהלך דיון בכנסת 3 בדצמבר 2018. מערכת וואלה!
לא רוצים לשחזר את העימות הפומבי. שקד וזילבר במהלך הדיון בוועדת הכלכלה, היום/מערכת וואלה!

בסופו של דבר הגיעו גם זילבר וגם שקד לדיון הבוקר, וכצפוי אירע עימות במהלכו כששקד הכריזה כי אין לה אמון במשנה ליועץ. "לעצם נוכחותי כאן בוועדה", אמרה השרה, "אמרתי כבר בעבר שהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה לא תייצג את משרד המשפטים במושב הקרוב. אחרי הדברים שהיא נשאה בוועדת החינוך, אין לי אמון שהיא תמשיך לייצג את המשרד שלי. אני אוהבת להגיע לכנסת. בשבילי זה לא עול אלא זכות ואשמח להמשיך ולעשות זאת". השרה עזבה את הוועדה לפני שזילבר קיבלה את זכות הדיבור.

את התגובה לדברי שקד נתן מנדלבליט מתוך הוועדה לביקורת המדינה. כשנשאל לגבי דבריה של השרה, השיב: "דינה זילבר נשלחה לוועדה מטעמי ומייצגת את עמדת היועמ"ש. זה חלק מהתפיסה של עצמאות המוסד הזה... מבחינתי זילבר תמשיך להגיע לוועדות הכנסת ככל שאמצא לנכון. הייתה לה התבטאות שלדעתי חרגה מהראוי, והערתי לה".

בחודש שעבר הודיעה שקד כי לא תאפשר לזילבר לייצג את עמדת משרד המשפטים בדיונים בכנסת ובממשלה. זאת לאור התבטאויותיה של המשנה בדיונים בנושא חוק "נאמנות בתרבות" ובנושא שינוי שיטת מינוי היועמ"שים במשרדי ממשלה שמקדמת שקד. בעקבות הדברים נזף מנדלבליט בזילבר, אך הודיע כי תשוב להופיע בכנסת ובממשלה - כפי שאכן אירע הבוקר.

עוד באותו נושא

חרף התנגדות שקד: המשנה ליועמ"ש זילבר הגיעה לדיון בכנסת

לכתבה המלאה
דינה זילבר במהלך דיון בועדת הכלכלה על הסכם החלב 2 בדצמבר 2018. מערכת וואלה!
נשלחה לדיון בפרופיל נמוך יותר. זילבר בוועדת הכלכלה, היום/מערכת וואלה!
סערת מינוי המפכ"ל
מנדלבליט: "טוב שיש את ועדת גולדברג, 
נדיר שבג"ץ הופך החלטה שלה". ערוץ הכנסת
הגיע לדיון במקום זילבר. היועמ"ש היום/ערוץ הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully