וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג השמאל הפופולסיטי הושבע כנשיא מקסיקו: "נערוך שינוי רדיקלי"

אנדרס מנואל לופס אוברדור ירש מדינה נגועת שחיתות ואלימות, והוא מבטיח רפורמות מרחיקות לכת. בין היתר, הוא ימכור את המטוס הנשיאותי ולא יגור בארמון, וצפוי להלאים חלקים גדולים בכלכלה. אחד האתגרים: משבר המהגרים עם ארה"ב

עריכה: שניר דבוש

אנדרס מנואל לופס אוברדור הושבע אתמול (שבת) לנשיא מקסיקו חדש בטקס בפני הפרלמנט. ראש עיריית מקסיקו סיטי לשעבר הבטיח למגר את השחיתות ואת החסינות מענישה כדי לשנות את המדינה לטובת העניים והנדכאים.

לופס אוברדור, שמתחיל את כהונתו בת שש השנים עם 56% תמיכה, יחליף את אנריקה פניה נייטו שעוזב את תפקידו עם 24% תמיכה בשל פרשות שחיתות ושיעורי רצח שרשמו שיאים חדשים. הוא זכה בפער גדול בבחירות ביולי, שהיו הניסיון השלישי שלו להנהיג את המדינה המרכז אמריקנית.
אחת הסוגיות הבוערות ביותר שלו במדיניות החוץ היא משבר המהגרים, שאלפים מהם חונים על הגבול עם ארצות הברית. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מונע את כניסתם ושלח אלפי חיילים לגבול, כשהוא ממשיך לנסות ולקדם את תכנית הקמת החומה לגבול, עד כה ללא הצלחה.

בין הנוכחים בקהל היו סגנו של טראמפ, מייק פנס, בתו איוונקה טראמפ, וגם - נשיא ונצואלה ניקולס מדורו הסוציאליסטי, שעליו מוטלות סנקציות אמריקניות. גם מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין, הנחשב לחבר קרוב של הנשיא הנבחר, היה נוכח גם הוא. בהמשך השתתף הנשיא החדש, שתנועתו "הרנסנס הלאומי" תוביל את הממשלה, בטקס מסורתי ילידי בכיכר זוקלו בבירה.

לקריאה נוספת בנושא
ניצחון סוחף לשמאל: מקסיקו בחרה נשיא פופוליסטי ברוב גדול

השבעת אנדרס מנואל לופס אוברדור לנשיא מקסיקו. רויטרס
יורש מדינה במשבר. לופס אוברדור בטקס ההשבעה, אתמול/רויטרס

"נערוך שינוי, בדרכי שלום ולפי הסדר, אך עמוק ורדיקלי", אמר הנשיא החדש. "אנחנו נשים קץ לשחיתות ולחסינות שמונעים את לידתה מחדש של מקסיקו". הוא שב מחדש על רבות מהבטחות הבחירות הפופוליסטיות שנתן במהלך קמפיין הבחירות. הוא מתכנן לשלוט בצניעות: למכור את המטוס הנשיאותי, לא לגור בארמון ולקצץ 60% ממשכורתו.

מקסיקו הפריטה את מרבית כלכלתה בשלושת העשורים האחרונים. הנשיא החדש הבטיח לבטל את המדיניות הניאו-ליברלית של קודמיו, שאותה כינה הרסנית. לופס אוברדור הבטיח שלא ינסה להתמודד מחדש על התפקיד ואף הכריז על כוונתו לקדם משאל עם שיאפשר למצביעים להדיח נבחרי ציבור. "אני לא שייך עוד לעצמי, אלא אליכם, אני שייך לאזרחי מקסיקו", הכריז.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
חגיגות במקסיקו סיטי אודות בחירתו שך הנשיא הנבחר אנדרס מנואל לופס אוברדור 1 בדצמבר 2018. רויטרס
תומכיו של הנשיא חוגגים במקסיקו סיטי, אתמול/רויטרס

לקריאות "הנשיא" ו "כן אנחנו יכולים!" בבית המחוקקים, לופס אוברדור קיבל את הסרט הנשיאותי מהנשיא היוצא. למרות השינויים הצפויים, לא ברור אם הנשיא החדש יוכל להשפיע ממש על המתרחש בהתחשב בכך שהבעיות הללו הן מושרשות בחברה ובפוליטיקה המקומית.

עם זאת, הגישה החדשה של הנשיא הייתה ניכרת לעין מהרגע שעזב את ביתו בדרכו בטקס. הוא נסע באותה פולקסווגן מיושנת שבה נהג במשך שנים, בזמן שפניה נייטו נסע בשיירה המשוריינת הרגילה.

המונים גם נהרו לצפות בטקס ההשבעה במעון הרשמי, שבו מסרב לופס אוברדור לגור, כשאלפים מתומכיו התכנסו בכיכר המרכזית במקסיקו סיטי כדי לחגוג רגע שמעולם לא חשבו שיגיע - האאוטסיידר הפוליטי עכשיו הוכתר כתקווה החדשה של מקסיקו.

בין הצעדים הראשונים של הנשיא החדש, הייתה חתימה על הסכם עם שלוש מדינות ברכז מאמריקה כדי לגבש תכנית לעצירת זרם המהגרים המבקשים מקלט בארצות הברית. יותר מ-6,000 מהגרים חונים בעיר הגבול טיחואנה, אחרי שעשו את דרכם ברגל ממולדתם כדי לברוח מהעוני ומהאלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully