וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון | המסר מהאג לישראל: אין מניעה לפנות את חאן אל-אחמר

28.11.2018 / 17:42

לוואלה! NEWS נודע כי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רועי שיינדורף, שב לאחרונה מפגישות עם אנשי התובעת הפלילית הבינלאומית, שבהן הציג את כוונת ישראל לפנות את הכפר שבמורדות ירושלים. גורמים מדיניים: הובהר לנו שהפינוי "אפשרי". במשרד המשפטים מכחישים

נתניהו על חאן אל אחמר ב-2018/צילום: לע"מ, עריכה: איתי עמרם

פרסום ראשון: הממשלה קיבלה מסר ממשרדה של התובעת הפלילית הבינלאומית בהאג, שלפיו אין בעיה משפטית מבחינת החוק הבינלאומי עם פינוי הכפר הבדואי חאן אל-אחמר. לוואלה! NEWS נודע כי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רועי שיינדורף, קיים לאחרונה פגישות בהאג שבהן הציג את כוונת ישראל לפנות את הכפר שבמורדות ירושלים, ולדברי שני גורמים מדיניים, בשיחות הובהר כי הפינוי "אפשרי".

עם זאת, כפי שדווח השבוע בגלי צה"ל, הדרג המדיני מעוניין בכל זאת לדחות את הפינוי בכמה שבועות לאור העובדה שהתובעת בהאג עתידה לפרסם בקרוב דוח הנוגע למצב האוכלוסייה הפלסטינית בגדה, ובירושלים מעוניינים לצמצם את הביקורת על ישראל לפני פרסום הדוח. במשרד המשפטים ולשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לידיעה.

חאן אל-אחמר. רויטרס
היה אמור להיות מפונה בחודש שעבר. חאן אל-אחמר/רויטרס

הכפר הבדואי חאן אל-אחמר היה אמור להיות מפונה בחודש שעבר, אך ברגע האחרון נתניהו החליט לדחות את פינויו למשך כמה שבועות כדי לתת הזדמנות למיצוי המשא ומתן עם התושבים ולבחון אפשרות להגיע לפינוי ברצון. ההחלטה לדחות את הפינוי התקבלה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הזהיר שפינוי בכוח עשוי לפגוש במעמדה הבינלאומי של ישראל ועלול לסכן את הממשלה ואת השרים בתביעות ותיקים בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

ההחלטה עוררה ביקורת פוליטית קשה בימין, אך אושרה על ידי הקבינט המדיני-ביטחוני, מלבד שרי הבית היהודי נפתלי בנט ואיילת שקד שהצביעו נגד. נתניהו הבהיר אז כי חאן אל אחמר יפונה. "אין לי כוונה לדחות את זה עד להודעה חדשה, בניגוד לפרסומים, אלא למועד קצר", אמר אז נתניהו. השבוע, בישיבת סיעת הליכוד, אמר לח"כים ולשרים כי הכפר יפונה "בקרוב מאוד".

עוד באותו נושא

בכיר במערכת הביטחון: מוצו ניסיונות ההידברות עם תושבי חאן אל אחמר

לכתבה המלאה
נפטלי בנט ואיילת שקד בישיבת סיעה ,נובמבר 2018. ראובן קסטרו
ביקורת קשה. בנט ושקד/ראובן קסטרו

בשבועות שחלפו מאז ההחלטה על דחיית הפינוי, המשא ומתן לא התרומם. כפי שפורסם בוואלה! NEWS שר הביטחון אביגדור ליברמן, שהתנגד מלכתחילה להחלטת ראש הממשלה על דחיית הפינוי, סירב לנהל משא ומתן עם עורך הדין שייצג את תושבי הכפר, לאחר שגילה כי משכורתו משולמת בידי הרשות הפלסטינית. עורך הדין התפטר וניסיונות של מערכת הביטחון ליצור קשר עם תושבי הכפר דרך ראש המועצה לא קיבלו מענה. במקביל, כך לדברי גורמים מדיניים, שיינדורף, המשמש משנה ליועץ המשפטי לממשלה לענייני משפט בינלאומי, קיים רצף פגישות במשרד התובעת הפלילית הבינלאומית בהאג ובשובו העביר לדרג המדיני מסר שלפיו הפינוי לא יוביל לתסבוכת עם רשויות החוק הבינלאומי.

במשרד המשפטים הכחישו את הפרסום בוואלה! NEWS וביקשו להבהיר כי "המידע שפורסם ולפיו משרד התובעת בבית הדין הפלילי הבינלאומי אישר לגורמים ישראלים כי 'פינוי הכפר חאן אל-אחמר אפשרי' או דברים ברוח דומה - אינו נכון".

(עדכון ראשון: 14:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully