וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קואליציית 61 במבחן: האם האופוזיציה תצליח לבטל את 'חוק המרכולים'?

27.11.2018 / 16:45

מבחן נוסף לקואליציה הצרה של 61 ח"כים. יש עתיד ומרצ יעלו מחר להצבעה במליאה את הצעת החוק לביטול חוק המרכולים שקידם שר הפנים דרעי. ח"כים מתנדנדים בקואליציה שנעדרו מההצבעה על החוק ותמיכת ישראל ביתנו מעלים את סיכויי ההצלחה לאשר אותו

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

סיעות 'יש עתיד' ו'מרצ' יעלו מחר (רביעי) להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת הצעת חוק לביטול חוק המרכולים. מדובר במבחן משמעותי לקואליציה לאור העובדה שהחוק אותו הסיעות מבקשות לבטל גרר בעבר כאב ראש גדול לאור התנגדות של חלק מחברי סיעת 'הליכוד' ו'כולנו' לקידומו. כך למשל, ח"כ שרן השכל (הליכוד) וח"כ טלי פלוסקוב (כולנו) נעדרו מההצבעה האחרונה על החוק, ולא ברור האם ימרדו במשמעת הקואליציונית גם מחר לטובת ביטול החוק. כמו כן, סיעת 'ישראל ביתנו' שהצטרפה לאחרונה לאופוזיציה צפויה לתמוך בחוק, כך שהיחס בין התומכים למתנגדים צפוי להיות צמוד ביותר.

את חוק המרכולים שאושר בינואר האחרון בכנסת יזם שר הפנים אריה דרעי ולפיו, חוקי עזר בעניין פתיחתם וסגירתם של עסקים בימי מנוחה יהיו טעונים את הסכמתו לצורך פרסום ברשומות. בנוסף, הסכמת שר הפנים תינתן רק אם פתיחת העסקים בימי המנוחה נדרשת כדי לספק צרכים שהם, לדעת שר הפנים, צרכים חיוניים.

לאור כך שקואליציית ה-61 מתמודדת בשבוע האחרון עם אתגרים לא קלים, האופוזיציה פועלת להקשות עליה שוב ושוב. מלבד הצעת החוק לביטול 'חוק המרכולים' יעלו גם הצעות נוספות בנושאים דת ומדינה, בהן של ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) המבקשת להתיר נישואים אזרחיים בישראל.

לקריאה נוספת בנושא:
חוק המרכולים אושר בקריאה שנייה ושלישית - ברוב של קול אחד
נתניהו לשרי הליכוד: "להרגיע את דרעי וליברמן ממלחמות מיותרות"
משרד הפנים דחה פתיחת עסקים בשבת בחמש רשויות: "פוליטיקה זולה"

דיון על חוק המרכולים 9 בינואר 2018. יצחק הררי, דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
דיון במליאה על 'חוק המרכולים'/מערכת וואלה! NEWS, יצחק הררי, דוברות הכנסת

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד הגיב על ההצבעה מחר בעניין הצעת החוק לביטול חוק המרכולים ואמר, "חוק המרכולים הוא עלבון לכל אזרח ישראלי; חילוני, מסורתי או דתי. זה לא חוק השבת, זה חוק נגד השבת. באים אלינו הביתה, ואומרים לנו מה לעשות. באים לשכונות, לערים, שבהם לא גר חרדי אחד, ואומרים לנו איך לחיות. אני קורא לכל סיעות הבית לבטל יחד איתנו את החוק".

יו"ר סיעת 'יש עתיד', ח"כ עפר שלח, הצטרף להתקפתו של לפיד והצהיר כי "בזה אחר זה, נבטל את החוקים הרעים של הממשלה הזאת".

ח"כ מוסי רז שיזם את אחת ההצעות לביטול חוק המרכולים אמר כי "חוק המרכולים נכפה על אזרחי ישראל מתוך אינטרסים פוליטיים צרים שאין בינם ובין רצון הציבור כלום ושום דבר. אנחנו מתקרבים לשחרור מעול ממשלת הימין ורק מתאים לשחרר את אזרחי ישראל גם מעולו של החוק הזה. הציבור בישראל לא צריך שיגידו לו איך לנהל את יום המנוחה שלו" ח"כ רז הוסיף, "אני קורא לחברי סיעת כולנו - עזרו לנו להחזיר את הכוח לאזרחים ולתת להם לחיות את חייהם כרצונם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully