וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר לבנוני: דחינו סיוע צבאי מצד רוסיה, גם בשל לחץ ארה"ב

26.11.2018 / 17:45

הגורם אמר כי ביירות לא זקוקה לכלי הנשק ולתחמושת של מוסקבה, אך אמר כי ההחלטה נובעת גם לאור התנגדות וושינגטון. כל התבססות רוסית בלבנון עשויה להקשות עוד יותר על פעילות ישראל מעבר לגבול

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

לבנון דחתה החודש הצעת סיוע מצבא רוסיה - כך אמר היום (שני) גורם בכיר לבנוני לרויטרס. "הדחיה נעשה מאחר שלבנון לא צריכה את סוגי הנשקים והתחמושת הללו, אך ייתכן שגם בשל הלחץ של ארצות הברית", אמר הבכיר. המקור אישר דיווח בעיתון הלבנוני אל-אחבאר המזוהה עם חיזבאללה.

ארצות הברית היא התורמת הגדולה ביותר לצבא לבנון - יותר מ-1.5 מיליארד דולר מאז 2006, תום מלחמת לבנון השנייה. וושינגטון רוצה בכך לבסס את הצבא ככוח הצבאי היחיד, אך בישראל טוענים כי חיזבאללה שולט למעשה גם על כוחות הביטחון.

גורמים מערביים אמרו לרויטרס כי ההצעה הרוסית ללבנון היא בעייתית מבחינת וושינגטון ובעלות בריתה במערב. כל התבססות רוסית בלבנון, בדומה לזו בסוריה, עלולה להקשות עוד יותר על פעילותה של ישראל נגד האחיזה האיראנית בגבולה הצפוני וחיזוק הארסנל של חיזבאללה.

מאז ספטמבר, אז הופל מטוס סיור רוסי בסוריה במהלך תקיפה של חיל האוויר בלטקיה, לא דווח בתקשורת הזרה על תקיפות חדשות.

לקריאה נוספת בנושא
חזבאללה מתעקש להגדיל את כוחו בממשלה ומוביל את לבנון למשבר חדש
לבנון על נאום נתניהו: ישראל מתכננת מתקפה חדשה

נאום של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מוקרן על מסך בביירות, לבנון, 20 בספטמבר 2018. רויטרס
תומכי חיזבאללה צופים בנאום של נסראללה, ספטמבר/רויטרס

קבלת סיוע צבאי רוסי עלולה לסבך את לבנון, שמצויה במשבר פוליטי מאז הבחירות במאי. ארצות הברית יכולה להטיל סנקציות על כל מדינה שמקיימת "עסקים משמעותיים" עם צבא רוסיה, במסגרת חקיקה שהעבירה אשתקד בתגובה להתערבותה של מוסקבה בבחירות לנשיאות ב-2016, מלחמתה בסוריה וסיפוח חצי האי קרים מאוקראינה ב-2014.

בפברואר פרסמה ממשלת רוסיה טיוטת הסכם צבאי בין שתי המדינות, למשך חמש שנים. ההסכם כולל שאיפות כלליות לשיפור שיתוף המידע בין המדינות, אימונים צבאיים ולחימה בטרור. מוקדם יותר השנה דווח כי רוסיה מציעה אשראי בגובה של מיליארד דולר ללבנון לצורך רכישת כלי נשק וציוד צבאי אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully