וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-145 לווייתנים נסחפו ומתו בחופי ניו זילנד, אך איש אינו יודע למה

26.11.2018 / 9:53

פקחי מחלקת השימור נאלצו להמית מחצית מהקבוצה שנמצאה על ידי מטייל באי הנידח סטיוארט, מאחר שהסיכוי להשיבם למים היה קלוש. "זה תמיד שובר את הלב"

לווייתנים שנמצאו מתים באי סטיוארט, ניו זילנד, נובמבר 2018. רויטרס
לווייתנים מתים על החוף/רויטרס

כ-145 לווייתני נתב נמצאו מתים לאורך חוף באי נידח של ניו זילנד בסוף השבוע - כך אמרו היום (שני) הרשויות. מחלקת השימור (DOC) מסרה כי שתי להקות נתקעו על חוף באי סטיוארט, כ-30 ק"מ מדרום לאי הדרומי של ניו זילנד.

מחציתם כבר היו מתים כשנמצאו על ידי אנשי המחלקה, שהתוודעו להיסחפותם של היונקים הימיים ממטייל שלן באזור. מנהל המבצעים במחלקה, רן לפנס, אמר כי הוחלט להרדים את יתר הלווייתנים בשל מצבם ומיקומם המרוחק. "למרבה הצער, הסיכוי להשיב למים היה נמוך מאוד," אמר לפנס, שתיאר זאת כדבר האנושי ביותר לעשות. "למרות זאת, החלטה כזו תמיד שוברת לב"' אמר.

בניו זילנד יש אחד השיעורים הגבוהים ביותר בעולם של היסחפות לווייתנים, אם כי הגורם המדויק לכך לא ידוע. לפי מחלקת השימור, היא מגיבה בממוצע ל-85 תקריות בשנה, אך בעיקר במקרים של בעלי חיים בודדים. גורמים רבים יכולים להוביל להחפת לווייתנים ודולפינים כמו מחלות, טעויות ניווט, מאפיינים גיאוגרפיים, גאות מהירה, הימלטות מטורף או מזג אוויר קיצוני.

לקריאה נוספת בנושא
הלווייתנית שריתקה את המדענים נטשה את הגור המת שלה אחרי 17 יום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully