וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלווייתנית שריתקה את המדענים נטשה את הגור המת שלה אחרי 17 יום

המרכז לחקר לווייתנים צפה באם המסורה שבה ללהקתה וצדה סלמונים, אחרי "מסע צער" שבו נשאה את הוולד המת שלה במי האזור. לווייתני הקטלן, המכונים גם אורקה, נמצאים בסכנת הכחדה בשל התמעטות המזון שלהם

לוויתנית אשר מצאה את מותה. המרכז לחקר לווייתנים, מערכת וואלה! NEWS
הלווייתנית נושאת את הגור שלה, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, המרכז לחקר לווייתנים

לווייתנית קטלן הפסיקה לשאת את הוולד המת שלה אחרי לפחות 17 יום, שבהם עברה מרחק של כ-1,600 ק"מ - כך אמרו מדענים במרכז לחקר לווייתנים, שצפה בה רודפת אחרי להקת סלמון עם להקתה במצר הארו, שלחופי ונקובר. "מסע הצער שלה הסתיים ועתה היא מתנהגת בעליזות בצורה יוצאת דופן".

לווייתני הקטלן הדרומי, המכונים אורקה, ידועים ככאלו שנושאים ותומכים בגורים המתים שלהם עד שבוע שלם, אך המדענים סבורים כי האם הזו, ששמה J35, קבעה שיא חדש. המרכז מסר כי האם נצפתה במצב פיזי טוב, וכי פגר הוולד שקע ככל הנראה לקרקעית בים סליש, שבין קנדה וארצות הברית. סיבת המוות של הוולד, שנראה לראשונה ב-24 ביולי, לא ידועה עוד.

לפי החוקרים במרכז, רק כשליש מגורי הלווייתן הקטלן הדרומי שנולדו ב-20 השנים האחרונות שרדו. לפי המרכז, בשלוש השנים האחרונות לא נצפה שום היריון מוצלח. היונקים הימיים שנמצאים בסכנת הכחדה מתבססים על דגי הסלמון כעל מזונם העיקריים, אך מספרם של הדגים נמצא בירידה דרמטית בשנים האחרונות.

לקריאה נוספת בנושא
אם מסורה: לווייתנית אורקה תועדה גוררת את הגור המת שלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully