וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם מסורה: לוויתנית אורקה תועדה גוררת את הגור המת שלה

המרכז לחקר לווייתנים פרסם תמונות של נקבת אורקה הנושאת את הוולד שלה בסמוך לחופי ארה"ב וקנדה במשך יומיים. תושבת אחד האיים, שאליו הובא הצאצא, סיפרה כי ראתה מעין טקס הלוויה שעשו האם ועוד כמה נקבות

לוויתנית אשר מצאה את מותה. המרכז לחקר לווייתנים, מערכת וואלה! NEWS
הלווייתנית גוררת את הגור המת/מערכת וואלה! NEWS, המרכז לחקר לווייתנים

לווייתנית אורקה תועדה גוררת את הגור המת שלה בסמוך לחוף המערבי של ארצות הברית ושל קנדה במשך יומיים - כך דיווחה רשת BBC. הוולד מת ביום שלישי, לחופי ויקטוריה שבקולומביה הבריטית והיא נראתה גוררת אותו בפעם האחרונה ביום חמישי. לווייתני האורקה ידועים ככאלו שנושאים ותומכים בגורים המתים שלהם עד שבוע שלם.

המרכז לחקר לווייתנים, שפועל מארצות הברית, מסר כי הוולד המת טבע והוחזר מעל פני המים שוב ושוב על יד האם, המכונה J35. היא נצפתה עם הרך הנולד, יחד עם חברים נוספים בלהקה, על ידי חבר בצוות של המרכז ביום שלישי. עם זאת, ככל הנראה, הלווייתן הצעיר מת כחצי שעה לאחר מכן.

המרכז, העוקב אחרי לווייתני האוקה, המכונים גם קטלן, הדרומיים, מסר עוד כי האם נראתה נושאת את הוולד המת באמצעות מצחה עד לאי סן חואן, שלחופי מדינת וושינגטון. הלווייתנים, המסווגים כמין בסכנה על ידי ארצות הברית וקנדה, מסוגלים לעבור 120 ק"מ ביום.

לוויתנית אשר מצאה את מותה. המרכז לחקר לווייתנים, מערכת וואלה! NEWS
לוויתנית אשר מצאה את מותה/מערכת וואלה! NEWS, המרכז לחקר לווייתנים

תושבת האי סאן חואן, שצוטטה על ידי המרכז, סיפרה כי היא ראתה קבוצה של חמש או שש לווייתניות מתאספות סביב הוולד המת, במעין טקס כלשהו למשך שעתיים.

לפי החוקרים במרכז, רק כשליש מגורי הלווייתן הקטלן הדרומי שנולדו ב-20 השנים האחרונות שרדו. לפי המרכז, בשלוש השנים האחרונות לא נצפה שום היריון מוצלח. היונקים הימיים מתבססים על דגי הסלמון כעל מזונם העיקריים, אך מספרם של הדגים נמצא בירידה דרמטית בשנים האחרונות.

  • עוד באותו נושא:
  • לוויתנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully