וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואליציה התקשתה לגבש רוב: חוק הנאמנות בתרבות לא יעלה להצבעה

26.11.2018 / 12:39

אחרי שסיעת "ישראל ביתנו" ושני חברי כנסת מהקואליציה הודיעו כי לא יתמכו בחוק שיזמה השרה רגב, הוחלט שלא להעלות את החוק להצבעה. ליברמן: "דרשו שנתמוך בדיל שכולל את חוק גדעון סער". עוד יום מתוח בקואליציה הצרה של 61 חברי כנסת

צילום סטילס: לשכת דובר עיריית פתח תקווה, צילום ודאו: אלי סבתי

לאחר שהקואליציה התקשתה לגייס רוב בהצבעה על חוק "נאמנות בתרבות", היא לא תעלה אותו להצבעה היום (שני) במליאת הכנסת. החוק שיזמה שרת התרבות מירי רגב נועד להקנות לה סמכות לשלול תקציבים ממוסדות תרבות שפועלים נגד ישראל. החוק לא יעלה להצבעה, לאחר שחברי הכנסת בני בגין (הליכוד) ורחל עזריה (כולנו) הודיעו שלא יתמכו בו, כמו גם סיעת "ישראל ביתנו".

אתמול העניקה סיעת "כולנו" לחברי הכנסת שלה חופש הצבעה על הצעת החוק. גורם במפלגה אמר כי כחלון אמר לראש הממשלה שיתמוך בחקיקה רק בנושאי ביטחון וכלכלה, ואחרי פניות מחברי כנסת בנוגע לחוק הנאמנות בתרבות, החליט להשאיר שיקול דעת" וכי "זה לא הזמן לחוקים מטופשים".

מירי רגב במהלך הצהרה לתקשורת בכנסת, ירושלים 26 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
מציעה לשלול תקציבים למוסדות המסיתים נגד המדינה. רגב/ראובן קסטרו

השרה רגב קיימה היום מסיבת עיתונאים בה תקפה את כחלון ואת ליברמן. על יו"ר "כולנו" אמרה כי הוא בורח מאחריות, ואילו באשר לליברמן אמרה כי הוא "נאמן רק לאגו שלו".

יו"ר סיעת "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן אמר בפתח ישיבת סיעתו כו הוא "מוכן לתמוך בכל חוק שיש לו רקע אידיאולוגי שתואם את העמדות של ישראל ביתנו. הבעיה היא שבאו עם דיל שכולל גם את חוק גדעון סער. מבחינתנו אפשר לאשר את חוק היועמ"שים, חוק הנאמנות בתרבות, עונש המוות וביטול שליש למחבלים, אבל הבעיה היא שביקשו שנתמוך גם בחוק של גדעון סער, שהוא לא אידיאולוגיה אלא כיסאולוגיה".

באופן רשמי, מספר התומכים בקואליציה בחוק עמד על 58 ח"כים (בגין ועזריה שייעדרו וח"כ ועקנין ששוהה בחו"ל) מול 58 מתנגדים באופוזיציה (המחנה הציוני, מרצ, הרשימה המשותפת וישראל ביתנו, למעט ח"כ חיליק בר ששוהה בחו"ל). בישיבת ראשי הקואליציה שהתקיימה אתמול הוחלט כי ההצבעה תתקיים "רק אם יהיה רוב ברור", ולכן הבוקר הוחלט שלא להעלותה, מחשש שתיפול.

עוד באותו נושא

חופש הצבעה בכולנו על "הנאמנות בתרבות"; הערכה: החוק לא יעלה

לכתבה המלאה
ישיבת סיעת ישראל ביתנו 26 בנובמר 2018. ראובן קסטרו
ליברמן בישיבת הסיעה, היום/ראובן קסטרו

בטרם הוחלט שלא להעלותה, סיעות האופוזיציה הגישו 209 הסתייגויות יחד, זאת כדי למשוך את הדיון שעות ארוכות, שהיו עלולות לגרום למבוכה לקואליציה. יוזמת ההצעה, השרה רגב, אמרה כי אם ליברמן לא יתמוך בחוק, לא יהיה ניתן לעלותו להצבעה סופית.

מרכז האופוזיציה יואל חסון הגיב היום ואמר כי "כעת שנשיאות הכנסת אישרה שהחוק ירד מסדר היום, אפשר לומר בפה מלא שהצלחנו להפעיל לחץ ולהיאבק בחוק המיותר הזה, ממשלת 61 צריכה להתפזר הביתה. הזמן פציעות הזה הוא מיותר ולא מועיל. צריכים שינוי בהקדם".

יוזמת החקיקה של שרת התרבות רגב קובעת כי יהיה ניתן לשלול תקציבים ממשלתיים למוסדות תרבות השוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מסיתים לאלימות וטרור, גזענות או תומכים במאבק מזוין או מעשה טרור נגד המדינה, רואים ביום העצמאות יום אבל או משחיתים את סמלי המדינה.

סכום השלילה ייקבע על פי שיקול הדעת של השר עד לגובה התקציב השנתי של המוסד. השלילה תיעשה בפועל רק לאחר שימוע שייערך לראשי המוסד וקבלת חוות דעת משפטית.

(עדכון ראשון 07:34)

משה כחלון בישיבת סיעת כולנו, 26 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
העניק חופש הצבעה לחברי הכנסת. כחלון בישיבת הסיעה היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully