וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: תקפנו את המורדים בתגובה לתקיפה הכימית בחאלב

25.11.2018 / 22:47

מוסקבה אמרה כי היא הודיעה לאנקרה מראש על ההפצצות בתגובה להפגזה שבוצעה לטענתה מהאזור המפורז. כמאה תושבים נפגעו, לפי גורמי רפואה, אך האופוזיציה אומרת כי ההאשמות נגדה "הן שקר טהור" שנועד לתרץ מתקפות על מעוזיה

אתר רשמי

רוסיה האשימה היום (ראשון) את המורדים במחוז אידליב בתקיפה כימית של שכונות בחאלב אתמול. מוסקבה הודיעה גם כי תקפה את המורדים בתגובה וכי היא הודיעה על כך לטורקיה מבעוד מועד. המורדים מכחישים כי הם אחראים לתקיפות בחאלב ומאשימים את דמשק בניסיון להכפיש אותם.

לפי המשטר, נפגעו בהפגזות על חאלב יותר ממאה בני אדם. לפי גורמי בריאות, זאת התקיפה הראשונה מסוגה בעיר, שנכבשה על ידי משטר אסד בסיוע מוסקבה ב-2016.
הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי ההפגזות בחאלב גרמו לצחנה בעיר ולבעיות נשימה. בסוכנות הידיעות סאנ"א מנו 107 נפגעים, בהם ילדים.

זאת התקרית הקטלנית ביותר בחאלב מאז חזרתה לשליטת אסד לפני כמעט שנתיים. משרד החוץ של סוריה קרא למועצת הביטחון של האו"ם לגנות את "פשעי הטרוריסטים".

מוסקבה אמרה כי היא תקיים שיחות עם אנקרה, המגבה חלק מהמורדים באידליב ועזרה לגבש את הסכם הפסקת האש במעוז האחרון של האופוזיציה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, מטוסי קרב תקפו בסמוך לאידליב לראשונה מאז ההסכם שנחתם בספטמבר.

לקריאה נוספת בנושא
משטר אסד: עשרות נפגעים מהפגזה כימית של המורדים על חאלב

תושבים שנפגעו מהפגזה על חאלב, סוריה, שכללה לפי החשד גז כלור, 24 בנובמבר 2018. קרדיט: סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א, צילום מסך
טיפול בנפגעים בבית חולים בחאלב, היום/צילום מסך, קרדיט: סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א

ראש איגוד הרופאים של חאלב, זהר בטל, אמר לרויטרס כי טרם ניתן לקבוע באיזה גז נעשה שימוש, אך אמר כי ככל הנראה מדובר בכלור, בשל התסמינים של הנפגעים. לדבריו, הם סובלים מבעיות נשימה, צריבות בעיניים, רעידות והתעלפויות. במהלך הלילה, שוחררו רבים מהנפגעים מבתי החולים. בתמונות שפורסמו בסוכנות הידיעות סאנ"א של המשטר נראו צוותי רפואה נושאים אזרחים על אלונקות ומסייעים להם לחבוש מסיכות גז.

"זה שקר טהור", אמר עבד א-סאלם עבד א-ראזק, גורם בארגון נור א-דין א-זינקי. לדבריו, למורדים אין נשק כימי או את היכולת לייצר אותם. "המשטר הפושע, תחת הוראות רוסיה, מנסה להאשים את המורדים בשימוש בחומרים רעילים בחאלב". אבו עומר, מארגון פילק א-שאם, מאשים את דמשק בניסיון להמציא תירוצים כדי לתקוף את עיירות המורדים.

לאורך מלחמת האזרחים, שהחלה ב-2011, אירעו מתקפות כימיות רבות, הקטלניות שבהן יוחסו למשטר אסד.

(עדכון ראשון: 13:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully