וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההכרעה עוברת לפרלמנט הבריטי: האיחוד אישר את הסכם הברקזיט

27 מנהיגי הגוש הביעו תמיכה בחבילת הפרישה של הממלכה, אחרי דיונים שנמשכו פחות משעה בבריסל. עם זאת, המשוכה הגדולה של מיי נותרה בלונדון, שם אין לה בשלב זה רוב להעביר את עסקת הגירושים

עריכת וידאו: נועה לוי בימוי: עומר טל

27 מנהיגי האיחוד האירופי אישרו היום (ראשון) את הסכם הברקזיט לפרישת בריטניה מהגוש. זאת בתום דיונים של פחות משעה בבריסל, שהתאפשרו אחרי שספרד הסירה אתמול את התנגדותה אחרי שנמצא פתרון למחלוקת סביב גיברלטר. עם זאת, ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי עדין צריכה להעביר את התכנית הלא פופולרית בפרלמנט בלונדון, שם בשלב זה אין לה רוב בקרב המחוקקים.

מנהיגי הגוש אישרו את ההסכם, שאורכו כ-600 עמודים, מציב את התנאים לפרישת בריטניה מהאיחוד ב-29 במרץ, וכן את הצהרת הפרישה שמגדירה את יחסי המסחר העתידיים בין הצדדים. מיי, שהגיעה לבריסל לצורך השיחות, קראה הלילה לציבור לתמוך בתכנית שלה במכתב פתוח ששלחה לאומה.

"ההסכם הזה הוא למען אזרחי בריטניה", אמרה מבריסל. לדבריה, "בריטניה נמצאת במסלול לעתיד משגשג". היא דחקה במחנות היריבים בממלכה להתאחד מאחורי ההסכם, והתעקשה שהציבור "לא רוצה לבזבז עוד זמן בוויכוחים על הברקזיט".

מישל ברנייר, נציג האיחוד האירופי למשא ומתן שנמשך 18 חודשים, אמר: "זה הזמן שבו כולם צריכים לקבל אחריות". פרט לפרלמנט הבריטי, גם הפרלמנט האירופי צריך לאשר עוד את העסקה.

לקריאה נוספת בנושא
מיי במכתב דרמטי לאומה: תמכו בתכנית הברקזיט שלי

ראשת ממשלת בריטניה מיי ונשיא המועצה האירופית דונלד טוסק בפסגת האיחוד האירופי על הסכם הברקזיט בבריסל, 25 בנובמבר 2018. רויטרס
עברו שלב נוסף בתהליך. מיי וטוסק בדיונים בבריסל, היום/רויטרס

נשיא הנציבות האירופית ז'אן-קלוד יונקר אמר לכתבים בדרכו לפסגה כי הוא מאמין שמיי תעביר את ההסכם בפרלמנט ושלל ויתורים משמעותיים חדשים. "זהו יום עצוב", אמר על עזיבת בריטניה וכינה את הברקזיט "טרגדיה" שתהיה קשה עבור שני הצדדים.

"זהו ההסכם הטוב ביותר עבור בריטניה", הוסיף יונקר, שסירב לומר מה יקרה אם מיי תיכשל בהעברת ההסכם בפרלמנט. אחת האפשרויות היא שבריטניה תעזוב את הגוש ללא הסכם, תרחיש שממנו רוצים להימנע מרבית הגורמים המעורבים במשא ומתן. אחרים רוצים לקיים משאל עם נוסף, אך מיי דבקה בהתנגדותה להצבעה נוספת לזו שהתקיימה ביוני 2016.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מנהיגת המפלגה הסקוטית: "זה הסכם רע"

ההצבעה בפרלמנט אמורה להתקיים בשבועות הקרובים, אך בשלב זה מיי נתקלת בהתנגדות מצד סיעות שונות במפלגה השמרנית, מפלגת הלייבור מהאופוזיציה, המפלגה הצפון אירית (DUP), המפלגה הסקטית הלאומית והמפלגה הליברלית.

מנהיג האופוזיציה ג'רמי קורבין הודיע כי הלייבור תתנגד לתכנית הברקזיט. "זה הסכם רע עבור המדינה. הוא מפחית את השפעתנו על העתיד ומטיל בסיכון משרות ואורח חיים", אמר קורבין. לדבריו, הלייבור תפעל על מנת לחסום את ההסכם ותפעל למען קידום הצעתה בנושא הברקזיט.

מפלגת ה-DUP תומכת בממשלתה של מיי, אך סבורה כי ההסכם גרוע מאחר שהוא קושר את לונדון לחוקים רבים של בריסל ועלול לפגוע בקשרים בין המחוז לבין הממלכה. מנהיגת המפלגה ארלין פוסטר אמרה כי היא תבחן מחדש את התמיכה בממשלה אם הפרלמנט יעביר את ההסכם במתכונתו הנוכחית.

(עדכון ראשון: 11:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully