וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לפעילים: דרום קוריאה מפרקת את משחטת הכלבים הגדולה במדינה

בשר הכלבים מאבד את מקומו בחברה המקומית, וסגירת המתחם שמדרום לסיאול מהווה הישג גדול למתנגדי התעשייה. המקום, שבו מוחזקים מאות כלבים בתנאים מחרידים, יהפוך לפארק ציבורי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קוריאה הדרומית החלה לפרק אתמול (חמישי) את מתחם משחטות הכלבים הגדול ביותר במדינה. תהליך פירוק מתחם טייפונג-דונג בעיר סונגנאם, דרומית לסיאול, יתבצע תוך יומיים ובמקומו ייבנה פארק ציבורי.

כמיליון כלבים נצרכים כמזון מדי שנה על ידי התושבים במדינה, ולאחר מאבק ממושך רשמו פעילי זכויות בעלי החיים הישג גדול בדרך לחיסול תעשיית בשר הכלבים עם סגירת המתחם הענק. בשר הכלבים נחשב למעדן במסורת המקומית, אך בשנים האחרונות חל שינוי בנושא.

בעבר היו בסיאול כ-1,500 מסעדות המגישות בשר כלבים, אך בשנת 2015 מספרן צנח ל-700 מסעדות בלבד. יתרה מזאת, כמעט 15% מהאוכלוסייה בוחרים לאמץ כלבים כחיות מחמד.

"זהו רגע היסטורי", מסר הארגון הקוריאני לזכויות בעלי חיים. "זה יפתח את הדלת לסגירות נוספות של משחטות כלבים ברחבי המדינה ויאיץ את צמצום תעשיית בשר כלבים''.

לקריאה נוספת בנושא
תקדים בדרום קוריאה: בית משפט אסר על אכילת כלבים

כלב בהסגר כלוא בכלוב, בייג'ינג, סין, דצמבר 2006. Elizabeth Dalziel, AP
מבצעי הצלות המוניות של כלבים המיועדים לשחיטה/AP, Elizabeth Dalziel

מתחם המשחטות מהווה מקור מרכזי לאספקת בשר כלבים למסעדות ברחבי המדינה, והוא מכיל לפחות שישה בתי מטבחיים שבהם מוחזקים כמה מאות כלבים בכל פעם. מביקורם של פעילים בינלאומיים במשחטות, תוארו התנאים במתחם כ''מזעזעים''. הם סיפרו כי ראו ציוד חשמלי המשמש לטבח הכלבים, וסכינים ומכונות גילוח לפרוות. כיום אין חקיקה המורה על אופן שחיטת כלבים במדינה.

נארה קים, פעילה למען זכויות בעלי חיים, אמרה כי "היה זה כתם על העיר ואנחנו כל כך מרוצים לראות את מתחם המשחטה הזה נהרס". קים מעידה כי ''זה באמת מרגיש כמו רגע המבשר על מותו של תעשיית בשר הכלבים בדרום קוריאה, וזהו מסר ברור כי תעשיית בשר הכלבים לא רצויה יותר בחברה הקוריאנית''.

על מנת להביא לשינוי, פעילים מערביים במדינה ניסו להתערב בתהליכי הסחר של בשר הכלבים תוך מבצעי ענק להצלת כלבים המיועדים לשחיטה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully