וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים בדרום קוריאה: בית משפט אסר על אכילת כלבים

הכלבים הם חלק מהתפריט המסורתי במדינה, אך בקרב הדור הצעיר חל שינוי במגמה. בעתירה שהוגשה נגד מגדל כלבים נקבע כי ההרג שלהם לצורכי מאכל אינו מוצדק, וארגוני זכויות מקווים שזה יסלול את הדרך לאיסור מוחלט

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בית משפט בקוריאה הדרומית אסר היום (חמישי) הרג של כלבים לצורכי מאכל. הפסיקה התקדימית מגיעה עם הצמצום בצריכת הבשר, שהיה חלק מסורתי מהמטבח המקומי. לפי ההערכות, כמיליון כלבים הומתו מדי שנה לצורכי מאכל, אך בשנים האחרונות אכילת כלבים הפכה לטאבו בקרב הדור הצעיר ופעילי זכויות בעלי חיים הגבירו את הלחץ במטרה להוציא זאת מחוץ לחוץ.

מבחינה משפטית, אכילת הכלבים עדיין נמצאת בתחום האפור. על אף שאין איסור מפורש על כך, הרשויות בתקנות היגיינה או בחוקים להגנה על בעלי חיים כדי לפעול נגד חוות לגידול כלבים ועל מסעדות לפני אירועים בינלאומיים, כמו משחקי החורף האחרונים שהתקיימו בפיונגצ'נג.

הפסיקה התקבלה באפריל בבית משפט בעיר בוצ'ן, שקיבל עתירה של ארגון בעלי החיים "דאגה" נגד בעל חוות כלבים, אך פרטיה נחשפים רק עתה. בעתירה, שהוגשה בשנה שעברה, נטען כי הוא "הורג בעלי חיים ללא סיבה" וכי הוא מפר את תקנות הבנייה והבריאות. הוא הורשע על ידי בית המשפט, שקבע כי צריכת בשר אינה מצדיקה הרג של כלבים. בעל החווה נקנס במיליון וון (כ-2,700 דולר), אך אמר כי הוא צפוי לערער על כך.

חווה לגידול כלבים לצורכי אכילה בשיהונג, קוריאה הדרומית, מאי 2018. AP
חוות כלבים בדרום קוריאה/AP

הארגון "דאגה" בירך על הפסיקה ואמר כי הוא מקווה שהיא תוביל לאיסור מוחלט על צריכת בשר כלב, אך מגדלי הכלבים זעמו על כך. כ-17 אלף חוות לגידול כלבים לצורכי מאכל פועלות ברחבי המדינה, והמגדלים קוראים לממשלה לאשר את פעילותן - אחרת הם ייאבקו בה בבתי המשפט. בינתיים, חבר במפלגת השלטון הדמוקרטית הציג בפרלמנט חוק האסור על צריכת כלבים.

"זה מקומם", אמר צ'ו הוואן-רו, נציג של איגוד חוות כלבים, בריאיון לערוץ YTN. "אנחנו לא יכולים לקבל את הטענה שהרג כלבים לצורכי מאכל הוא הרג בעלי חיים כגחמה". לדבריו, "יש להפריד בין כלבים לאכילה לבין כלבים כחיות מחמד", מאחר שיש הבדלים בין הגזעים שלהם וכי הם ניזונים בצורה שונה. "פרות, חזירים, תרנגולים וברווזים כולם מגודלים לצורכי מאכל, אז למה לא כלבים?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully