וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל איחל יום עצמאות שמח ללבנון: "שתשתחררו מאיראן וחיזבאללה"

23.11.2018 / 1:03

בצבא בחרו לברך את השכנה מצפון, שמציינת 75 שנות עצמאות, ובו בזמן לעקוץ את טהראן ואת הארגון השיעי הנתמך בידיה. זאת בצל המשבר הפוליטי שמשתק את ביירות מאז הבחירות במאי

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

צה"ל בירך אתמול (חמישי) את לבנון לרגל יום עצמאותה ה-75, תוך עקיצת איראן וחיזבאללה ברקע המשבר הפוליטי שמשתק את המדינה.

"יום עצמאות שמח לתושבי לבנון, שכנינו מצפון", נכתב בעמוד הטוויטר של צה"ל באנגלית. "אנחנו מקווים שתהיו בקרוב חופשיים מהאימפריאליזם האיראני ומהטרור של חיזבאללה בארצכם". לציוץ נלוותה תמונה שבה נראה סמל הניצחון על רקע דגלה של לבנון.

מאז הבחירות האחרונות במאי, שבהן התחזק הגוש הפוליטי של חיזבאללה, אין ממשלה קבועה אלא רק זמנית בהנהגת ראש הממשלה הקודם והמיועד סעד אל-חרירי. עיקר המחלוקת נסובה סביב דרישת מפלגתו של חסן נסראללה להעניק לאחד מחברי הפרלמנט הסונים הנתמכים על ידיה תפקיד של שר בממשלה, אך אל-חרירי - סוני בעצמו שעומד בגוש יריב - מסרב לכך.

לקריאה נוספת
חזבאללה מתעקש להגדיל את כוחו בממשלה ומוביל את לבנון למשבר חדש

תמונה לרגל יום העצמאות של לבנון שפרסם צה"ל. דובר צה''ל, מערכת וואלה! NEWS
תמונה לרגל יום העצמאות של לבנון שפרסם צה"ל/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה''ל

נשיא לבנון מישל עאון, בעל ברית של חיזבאללה, התייצב במשבר הנוכחי לצד ראש הממשלה. בנאומו לרגל יום העצמאות אמר כי לארצו, שחובה הציבורי הוא השלישי בגודלו בעולם, אין עוד זמן לבזבז על הקמת ממשלה חדשה.

בבירה ביירות התקיים אתמול מצעד צבאי לציון יום העצמאות, אך במקביל הפגינו כ-200 איש נגד השלטון ונשאו שלטים שבהם מחו על השחיתות, על איכות מי השתיה הירודה ועל המחסור בחשמל, על האבטלה, על בעיות הדיור והחינוך ועל המצב הכלכלי והפוליטי.

  • עוד באותו נושא:
  • לבנון
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully