וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל הזה רצח 171 אזרחים במלחמה. העונש: יותר מ-5,000 שנות מאסר

סנטוס לופס לחם בשורות יחידה בצבא גואטמלה שאומנה על ידי ארה"ב למאבק באנשי הגרילה המרקסיסטית. באחד המבצעים שלה, היא פשטה על כפר והרגה את יושביו על אף שלא נמצא בו נשק

חייל בצבא גואטמלה שנשלח ליותר מ-5,000 שנות מאסר בגין רצח המוני במלחמת האזרחים. AP
יותר מ-200 אלף איש נהרגו או נעלמו במלחמה. סנטוס לופס/AP

חייל לשעבר בצבא גואטמלה נשלח ליותר מ-5,000 שנות מאסר על מעורבותו בטבח שאירע בעת מלחמת האזרחים במדינה שנמשכה 36 שנה. יותר מ-200 איש נרצחו בכפר דוס ארס ב-1982, באחד מהפרקים האלימים ביותר בסכסוך. החייל, סנטוס לופס, הורשע באחריות למות של 171 מהקורבנות.

הוא היה אחד מחברי יחידת "קייבילס", יחידה שאומנה על ידי ארצות הברית ללוחמה באנשי גרילה שמאלנים. לופס קיבל 30 שנה על כל אחד ממעשי הרצח שיוחסו לו, ו-30 שנה נוספות על תפקידו ברצח נערה ששרדה את הטבח. עם זאת, תחת החוק במדינה שבמרכז אמריקה, הזמן המקסימלי שהוא יכול לרצות מאחורי הסורגים הוא 50 שנה.

המבצע בכפר, שזוהה כתומך בלוחמי הגרילה, הסתיים ללא איתור כלי נשק, אך הכוחות רצחו בכל זאת את יושביו והשליכו את הגופות לבאר. פרט ללופס, חמישה חיילים נוספים הורשעו עד כה באחריות לטבח זה. לאורך המלחמה, שהסתיימה ב-1996, נהרגו ונעלמו יותר מ-200 אלף איש, רובם מקרב בני המאיה.

הטבח אירע תחת תקופת שלטונו הקצרה של הרודן אפרין ריוס מונט, שהואשם ברצח עם של יותר מ-1,700 מבני המאיה. עם זאת, הוא מת באפריל האחרון, בגיל 91, בזמן המשפט.

לקריאה נוספת
רודן גואטמלה לשעבר אפראין ריוס מונט שהורשע ברצח עם מת בגיל 91

  • עוד באותו נושא:
  • גואטמלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully