וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מטרת הציונות - ממשלה יהודית עולמית": זה מה שלומדים בתיכונים בסעודיה

למרות הבטחותיה של ריאד להציג גרסה מתונה יותר של האסלאם, בספרי הלימוד מופיעים תכנים אנטישמיים. "להכות נשים זה מותר כשצריך", נכתב בקטע אחר. הליגה נגד השמצה: "על ארה"ב ללחוץ על סעודיה לעמוד בסטנדרטים גבוהים יותר"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ספרי הלימוד בתיכונים בערב הסעודית מקדמים שנה נגד מיעוטים דתיים, נשים והומואים על אף הבטחת הרשויות ויורש העצר מוחמד בן סלמאן להציג גרסה מתונה יותר של האסלאם. לפי דוח של הליגה נגד השמצה, הספרים כוללים סטריאוטיפיים אנטישמיים, שחלקם לקוחים מהחדית'ים, המסורות שבעל פה הנלוות לקוראן.

כך למשל, נכתב כי בין המטרות של הציונות היא "הקמת ממשלה יהודית עולמית שתשלוט על העולם". בדוגמה אחרת נאמר כי "השעה לא תגיע עד שהמוסלמים יילחמו ביהודים, כך שהמוסלמים יהרגו את היהודים, ואז היהודים יתחבאו מאחורי סלעים ועצים, כך שהסלעים או העצים יאמרו: 'הו המוסלמים, הו משרתי אללה, היהודי הזה מאחורי, אז הרגו אותו'. בקטע אחר נכתב: "להכות נשים זה מותר כשצריך".

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: ל-CIA יש קלטת שבה נשמע בן סלמאן מורה "להשתיק" את חאשוקג'י

תלמידים במבחן בבית ספר בריאד, ערב הסעודית, 2009. רויטרס
מבחן בבית ספר בריאד, 2009/רויטרס

הממלכה הסונית דוגלת בווהאביזם, אידיאולוגיה המפרשת בצורה מחמירה את האסלאם ורואה בשיעים ובמיעוטים אחרים כופרים. אידיאולוגיה זו מאפיינת גם ארגוני טרור קיצוניים כמו אל-קאעדה ודאעש, והיא עלתה לכותרת בעקבות פיגועי 11 בספטמבר. 15 מתוך 19 המחבלים היו סעודים ומאז נקטה ריאד יד קשה יותר נגד גורמים קיצוניים.

עם זאת, עמדות רדיקליות נותרו בחלק מספרי הלימוד. לפי הליגה נגד השמצה, חלק מתכנית הלימוד עדיין מזכירה את זו שנלמדה בתקופת מתקפת הטרור במגדלי התאומים, על אף שיפור מסוים. "ארצות הברית לא יכולה להסתכל לכיוון אחר בזמן שערב הסעודית ממשיכה לכלול נאומי שנאה בתכנית הלימודים שלה שנה אחרי שנה", מסר מנכ"ל הארגון, ג'ונת'ן גרינבלט. הוא קרא לוושינגטון לדרוש מריאד לעמוד "בסטנדרטים גבוהים יותר".

היחס של הממלכה למיעוטים, לנשים ולזכויות אדם עלה שוב לכותרות בשבועות האחרונים בעקבות רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י. הפרשה הכתימה את תדמיתו של הנסיך בן סלמאן כרפורמטור. ערב הסעודית עדיין אוסרת על בני דתות אחרות לקיים את מנהגיהם ומטילה עונשים על מי שמורשע ב"חילול הקודש ופגיעה באסלאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully