וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרביה מנעה את הצטרפותה לאינטרפול, וקוסובו פתחה במלחמת סחר

22.11.2018 / 9:10

המחוז הפורש הטיל מכסים בגובה של 100% על סרביה ועל קוסובו, אחרי שנבלמה כניסתו לארגון השיטור הבינלאומי. האיחוד האירופי גינה, ובלגרד כינסה את המועצה לביטחון לאומי כדי לבחון את השלכות המהלך

נשיא סרביה ווצ'יץ' במסיבת עיתונאים בבלגרד, 20 בנובמבר 2018. AP
כינס את המועצה לביטחון לאומי. נשיא סרביה, שלישי/AP

קוסובו הטילה אתמול (רביעי) מכסים על סחורות מסרביה ומבוסניה בעקבות מניעת הצטרפותה לאינטרפול וכן אסרה על הכנסת סחורות שבהן לא מצוין שמה הרשמי, הרפובליקה של קוסובו. שתי שכנותיה לא מכירות בכך, והאיחוד האירופי גינה את הסנקציות שהטיל המחוז הסרבי לשעבר ודחק בו לבטל אותן.

"המסחר בין סרביה לקוסובו ייעצר", אמר שר המסחר של סרביה רסים ליאצ'יץ'. נשיא סרביה, אלכסנדר ווצ'יץ', כינס את המועצה לביטחון לאומי כדי לבחון את המסים החדשים, שגובהם עלה מ-10% ל-100%. שר יחסי המסחר והכלכלה הזרים של בוסניה, מירקו סרוביץ', אמר שזאת המכה הגדולה ביותר שספג אזור הסחר החופשי שהוקם בין מדינות יוגוסלביה לשעבר.

מאז שהכריזה על עצמאות מסרביה ב-2008, יחסיה של פרישטינה עם בלגרד היו מתוחים, אך ב-2013 הן הסכימו להשתתף בשיחות בחסות האיחוד. בבריסל התנו את הצטרפותן של שתי המדינות בכך שהן ינרמלו את יחסיהן. קוסובו אינה חברה באו"ם בשל וטו שהטילה על כך רוסיה, בעלת בריתה של סרביה, על אף שיותר מ-110 מכירות בה כמדינה.

קוסובו, שזכתה לסיוע של נאט"ו ב-1998 כדי לעצור את סרביה שטבחה באוכלוסייתה האלבנית במהלך שנתיים של התקוממות נגד בלגרד, טוענת כי שכנתה מתנגדת לנורמליזציה. היא מאשימה את סרביה בקמפיין שמנע ממנה להצטרף לארגון השיטור הבינלאומי. גם בוסניה הצביעה נגד.

לקריאה נוספת
מתיחות בקוסובו: הסרבים פרשו מהממשלה בעקבות מעצר בכיר מבלגרד
קוסובו: פוליטיקאי סרבי בכיר נרצח מחוץ למשרדי מפלגתו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully