וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוסובו: פוליטיקאי סרבי בכיר נרצח מחוץ למשרדי מפלגתו

16.1.2018 / 16:24

התביעה המקומית מסרה כי אוליבר איבנוביץ', שהורשע בעבר בפשעי מלחמה, נורה למוות בצפון המדינה. בעקבות זאת, בלגרד פרשה מהשיחות בחסות האיחוד לנרמול יחסיה עם פרישטינה. "זהו מעשה טרור"

אוליבר איבנוביץ', פוליטיקאי סרבי בקוסובו, 2004. AP
שימש איש קשר של נאט"ו והאיחוד האירופי. איבנוביץ'/AP

פוליטיקאי סרבי בכיר בקוסובו, שעמד לדין על הרג אזרחים אלבנים במהלך המלחמה, נורה היום (שלישי) למוות מחוץ למשרדי מפלגתו בעיירה מיטרוביצ'ה – כך מסרה התביעה הממשלתית. ממשלת קוסובו גינתה את ההתנקשות באוליבר איבנוביץ'.

בעקבות הרצח, הודיעה סרביה על פרישתה מסבב השיחות בינה לבין קוסובו, שאמור היה להתקיים בחסות האיחוד האירופי בבריסל. נשיא סרביה, אלכסנדר ווצ'יץ', קרא לכינוס חירום של המועצה לביטחון לאומי והאחראי על ענייני קוסובו בממשלה בבלגרד כינה זאת "מעשה טרור".

"הוא מת מיריות, החוקרים נמצאים בזירה", אמר התובע המקומי שייקירי סיילה. משטרת קוסובו מסרה כי היא איתרה מכונית מדגם אופל שרופה בצפון מיטרוביצ'ה, ולפי החשד היא שימשה להתנקשות באיבנוביץ'. גם האיחוד האירופי גינה את האירוע וקרא לשני הצדדים לשמור על איפוק. "אנחנו מצפים שהרשויות הרלוונטיות בקוסובו לא יחסכו שום מאמץ כדי למצוא את האחראים ולהעמיד אותם לדין ללא דיחוי", מסרה דוברת מטעם האיחוד.

זירת ההתנקשות בפוליטיקאי סרבי בעיר מיטרוביצה, קוסובו, 16 בינואר 2018. AP
זירת ההתנקשות/AP

איבנוביץ' נחשב לפוליטיקאי מתון בקרב הסרבים בקוסובו, וכאיש הקשר של נאט"ו, האו"ם והאיחוד האירופי בקוסובו אחרי המלחמה, שהתחוללה בין 1998 ל-1999. ב-2016 הוא הורשע בפשעי מלחמה, בעקבות קשריו להרג ארבעה אלבנים במהלך המלחמה ונשלח לתשע שנות מאסר. עם זאת, הוא שוחרר בשנה שעברה אחרי שהוכרז על משפט חוזר.

בין 40 ל-50 אלף סרבים חיים בצפון קוסובו, כשהם מסרבים להשתלב במדינה בעלת הרוב האלבני, מאז שהכריזה על עצמאות מסרביה ב-2008. היחסים בין בלגרד לפרישטינה מותחים מאז, אך ב-2013 הן הסכימו להשתתף בשיחות בחסות האיחוד. בבריסל התנו את הצטרפותן של שתי המדינות בכך שהן ינרמלו את יחסיהן. קוסובו אינה חברה באו"ם בשל וטו שהטילה על כך רוסיה, בעלת בריתה של סרביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully