וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל שינויי האקלים, גם במולדת של סנטה קלאוס אין שלג

ההתחממות הגלובלית מורגשת היטב בלפלנד, שם מיעוט השלגים מעורר חשש מהעתיד לבוא. התחזיות צופות ירידה דרסטית בכמות המשקעים במאה השנים הקרובה, ולכלכלה המסתמכת על תיירות מדובר בחדשות רעות במיוחד

שלג נערם באתר סקי בלפלנד 16 בנובמר 2018. רויטרס
לבן הולך ונעלם. אתר סקי בלפלנד, החודש/רויטרס

חבל לפלנד בפינלנד חווה השנה מזג אוויר חריג בשל שינויי האקלים וההתחממות הגלובלית. בשלב זה בשנה, בדרך כלל, אזורים בצפון לפלנד מכוסים ב-20 עד 30 ס"מ של שלג, אך השנה נרשמו סנטימטרים בודדים ברצועות שטח מבודדות. ברוב שטחו של החבל אין בכלל שלג.

השירות המטאורולוגי של פינלנד חוזה כי הטמפרטורות ירדו וכי התנאים יהיו מתאימים לשלג, אך לפחות בעשרת הימים הקרובים אין צפי לפתיתים לבנים. ויל סיסקונן, חזאי במכון, אמר כי זהו אירוע יוצא דופן, כזה המתרחש פעם ב-30 שנה.

בקיץ האחרון נשברו שיאי חום באירופה, ובפינלנד נרשמו גלי חום עד סוף החודש שעבר. השירות המטאורולוגי צופה ירידה דרמטית בכמות השלג במדינה הסקנדינבית במאה השנה הקרובות. לפי התחזיות, בדרום פינלנד כמות השלגים תקטן בעד כ-90%.

עוד ידיעות מהעולם
מאסר עולם לבריטי שהורשע בריגול באיחוד האמירויות
נגררה מחדרה: מתנדבת איטלקייה נחטפה על ידי חמושים בקניה

"הקסם אבד"

בכלכלה המסתמכת על תיירות, הירידה בכמות השלגים היא מקור לדאגה רבה.

קים בייקר הבריטית אמורה לצאת לחופשה בלפלנד עם בתה בת הארבע, איך היא סיפרה לרשת סקיי ניוז כי עתה הפעילויות שהן תכננו - כמו גלישה במזחלות וסקי - בלתי-אפשריות. היא אמרה כי חברת הנסיעות, שגבתה ממנה 2,100 ליש"ט על חופשה בת ארבעה ימים לשלוש נפשות, לא מוכנה להחזיר לה את הכסף ואמרה לה להמתין ולראות אם השלג מגיע.

"זאת חופשה של פעם בחיים, הזדמנות להגיע ללפלד בזמן שהיא עוד מאמינה בסנטה", אמרה. "אני מרגישה שכל הקסם של הטיול אבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully